شاید در خصوص جراحی بوکال فت شنیده باشید، پیش از توضیح در مورد فواید این جراحی محبوب بد نیست بگوییم بوکال فت چیست؟ بوکال فت به جراحی برداشتن توده‌های چربی از گونه‌های پر با هدف باریک سازی و ایجاد انحنای بیشتر در افراد دارای صورت گرد گفته می‌شود. عمده مزایای این جراحی برجسته سازی گونه، بهبود ظاهری صورت، افزایش انحنای صورت و افزایش اعتمادبنفس خواهد بود. این جراحی نیز همچون سایر جراحی‌ها نیازمند مراجعه به مراکز تخصصی و پزشکان فوق تخصص است. عدم مراجعه به پزشک فوق تخصص برای انجام جراحی عوارضی چون ایجاد عدم تقارن در صورت، آسیب عصب صورت، آسیب غدد بزاقی، عفونت و موارد دیگر را به دنبال خواهد داشت. از همین رو ضروری است برای انجام چنین جراحی به جراح پلاستیک دارای بورد تخصصی مراجعه شود. مرکز فوق تخصصی ما با برخورداری از کادری مجرب و دارای بورد تخصصی آماده است به شما در انتخابی درست یاری رساند.

بوتاکس ابرو

فهرست مطالب

بوکال فت چیست؟

در پاسخ به این سوال که بوکال فت چیست باید بگوییم بوکال فت یک توده چربی گرد و طبیعی است که بین عضلات صورت، در ناحیه توخالی زیر استخوان گونه فرد قرار دارد. اندازه توده بوکال فت بر شکل صورت افراد تأثیر می‌گذارد. این توده به کاهش نیروی وارده عضلات جونده فک کمک می‌کند و بخشی از یک توده چربی بزرگتر است که تا شقیقه فرد امتداد می‌یابد. در برخی افراد، بوکال فت می‌تواند بیش از حد رشد کرده و منجر به پُری بیش از حد قسمت تحتانی صورت شود.

همه افراد بوکال فت دارند، اما اندازه توده‌های چربی باکال در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. چنانچه توده‌های چربی باکال بزرگی دارید، ممکن است احساس کنید که صورت شما بیش از گرد یا توپر است. داشتن گونه‌ای بزرگ مسئله خاصی نیست، اما اگر به دنبال گونه‌های کوچک‌تر هستید احتمالاً پزشک به شما جراحی بوکال فت را پیشنهاد بدهد.

این جراحی در کل از طریق یک برش کوچک داخل گونه فرد انجام می‌شود و تکمیل آن فقط چند دقیقه طول می‌کشد. درد وناراحتی این روش حداقل است و بهبودی آن بی‌دردسر خواهد بود. در طی این روش، توده‌های بوکال فت در گونه‌ها با انجام جراحی برداشته می‌شوند. این جراحی منجر به باریک‌تر شدن گونه‌ها شده و زوایای صورت را مشخص می‌کند.

این جراحی را می‌توان به تنهایی یا با اشکال دیگری از جراحی پلاستیک انجام داد:

توده‌های چربی بوکال چیست؟

بوکال فت توده چربی است که در گونه‌های افراد قرار دارد. چنانچه بیمار توده بوکال فت بزرگی داشته باشد، به احتمال بسیار گونه‌های وی بیش از حد چاق به نظر برسد. توده‌های بزرگ بوکال فت احتمالاً باعث شود دیگران سن فرد را جوان‌تر از سن واقعی خود تلقی کنند. این مسئله می‌تواند منجر به نارضایتی فرد از ظاهر خود گردد.

هنگامی که توده‌های چربی بوکال با جراحی برداشته می‌شود، صورت فرد باریک‌تر و منحنی‌تر به نظر می‌رسد. هر فرد دارای توده‌های چربی بوکال در اندازه‌های مختلف است. علاوه بر این، احتمال دارد توده چربی بوکال در یک گونه اندازه‌ای متفاوت نسبت به گونه دیگر شما داشته باشد. جراحان پلاستیک از انجام جراحی برداشتن توده چربی بوکال در افرادی که صورت آنها به صورت طبیعی باریک است، خودداری می‌کنند.

مزایای بوکال فت چیست؟

شاید سوالی که برای شما به عنوان زیباجو مطرح شود آن است که مزایای جراحی بوکال فت چیست، این جراحی دارای مزایای بسیاری است از جمله:

مراحل انجام جراحی بوکال فت چگونه است؟

هنگام آماده سازی بیمار برای این جراحی، جراح ابتدا از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. در مرحله بعد جراح از داخل گونه یک برش کوچک در نزدیکی دندان آسیاب بالای بیمار ایجاد کرده و با ظرافت توده‌های چربی بوکال وی را برمی‌دارد.

سپس برش ایجاد شده را با بخیه می‌بندد و برای جلوگیری از عفونت دهانی و با دستورالعمل‌هایی برای مراقبت از صورت در دوران نقاهت، بیمار را با دارو و دهان شویه به خانه می‌فرستد.

فاکتورهایی که باید پیش از برداشتن توده چربی بوکال در نظر گرفته شوند، کدامند؟

فاکتورهایی که پیش از انجام جراحی برداشتن توده چربی بوکال باید در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

شکل ظاهری صورت: از بین بردن توده چربی بوکال منجر به برجسته‌سازی گونه‌ها می‌شود، با این حال اندازه گونه هر فرد همواره به توده‌های چربی بوکال وی ارتباط ندارد. در موارد خاص، اندازه گونه یک فرد در نتیجه رسوبات چربی یا رشد بیش از حد عضله در فک است.

زمان بهبودی: دوره نقاهت بعد از برداشتن توده چربی بوکال معمولاً کم است، اما به طور کلی حداقل چند ماه طول می‌کشد تا بیمار نتایج کامل درمان را ببیند.

پزشک به هر یک از بیماران خود کمک می‌کند تا برای تمام ابعاد جراحی حذف توده چربی بوکال برنامه‌ریزی کند. جراح پلاستیک علاوه بر توضیح در خصوص نحوه برداشتن توده چربی بوکال پیش از جراحی، می‌بایست دستورالعمل‌های درمانی پس از آن را نیز ارائه دهد.

چه اشخاصی کاندیدای مناسب برای جراحی بوکال فت محسوب می‌شوند؟

حال که متوجه شدیم بوکال فت چیست، باید به این نکته بپردازیم که انجام این جراحی مناسب چه گروه از افراد است:

چنانچه هر یک موارد زیر در مورد شما صادق باشد، می‌توانید کاندید مناسبی برای جراحی بوکال فت باشید.

انجام جراحی بوکال فت در چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

حذف چربی بوکال برای همه مناسب نیست و احتمالاً برای افرادی با شرایط ذیل توصیه نشود:

جراح پلاستیک بهترین فرد برای تعیین این مورد است که آیا شما کاندیدای ایده آلی برای این جراحی هستید یا خیر.

عوارض احتمالی حذف بوکال فت چیست؟

در پاسخ به این پرسش که عوارض احتمالی حذف بوکال فت چیست باید گفت قطعاً چنین کاری نیازمند تخصص و تبحر بالا است. حذف بوکال فت به طور کلی جراحی بی‌خطری تلقی می‌شود. با این حال، خطر عوارض جانبی در صورت عدم مراجعه به بهترین دکتر زاویه سازی صورت در تهران یا دیگر شهرها برای جراحی وجود دارد.

عوارض احتمالی عبارتند از:

یافتن یک جراح پلاستیک دارای برد تخصصی و تجربه کافی در زمینه برداشتن چربی بوکال دارای بسیار مهم است. با این کار جراحی شما با اطمینان و به درستی انجام می‌شود. جراحی را انتخاب کنید که دارای تاییدیه هیئت جراحی پلاستیک باشد. این مسئله نشان می‌دهد که وی مطابق با استانداردهای خاص حرفه‌ای آموزش دیده است و در کار خود تبحر دارد.

سوالات متداول

نتایج کوچک سازی چربی بوکال دائمی است. با این حال، کل صورت فرد همچنان بالغ خواهد شد و ممکن است با نوسانات وزن تغییر کند.

احتمال دارد گونه‌های فرد پس از جراحی زخمی باشد و رژیم شما تا چند روز پس از عمل شامل غذاهای نرم باشد. احتمال بروز کبودی غیرمعمول است و در صورت بروز معمولاً خفیف است. تورم متغیر است اما به طور کلی قابل تحمل می‌باشد. با این حال، بهبود تورم اغلب مدتی طول می‌کشد و این بدان معنی است که مشاهده نتایج بهتر هفته‌ها تا ماه‌ها زمان لازم دارد و با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

احتمال بازگشت بوکال فت وجود ندارد، چرا که برداشتن کامل بوکال فت از طریق جراحی یک روش دائمی است. هنگامی که توده‌های چربی بوکال برداشته می‌شوند، چربی به گونه‌ها بر نمی‌گردد و گونه‌های بیمار با وجود افزایش وزن و چاقی در سایر نواحی بدن تا ابد باریک می‌ماند. در مقابل، چنانچه صرفاً بخش اندکی از چربی بوکال را طی جراحی بردارید، در صورت افزایش وزن چربی می‌تواند بازگردد.

بهترین سن برای از بین بردن توده چربی بوکال بر اساس بیمار و اهداف درمانی وی متفاوت خواهد بود. در کل برداشتن چربی بوکال به بیمار کمک می‌کند تا فرم صورت خود را با لاغر کردن ناحیه گونه صورت افزایش دهد. نتیجه: خط فک و گونه‌ها مشخص‌تر به نظر می‌رسند و بیمار از ظاهر هماهنگ‌تر صورت بهره مند می‌شود.

سخن پایانی

حال که فهمیدیم بوکال فت چیست و چه مزایایی دارد، ضروری است برای پیشگیری از عوارض جانبی احتمالی ناشی از عدم تخصص جراح و ایمنی بیشتر، یک جراح پلاستیک دارای برد تخصصی و تجربه کافی در زمینه برداشتن چربی بوکال را انتخاب کنیم. چرا که این مسئله نشان می‌دهد که متخصص فوق مطابق استانداردهای خاص حرفه‌ای آموزش دیده و در کار خود متبحر است. مرکز ما با هدف انجام جراحی‌های زیبایی ایمن و اطمینان از طیب خاطر مراجعه کنندگان خود، گروهی از بهترین جراحان پلاستیک دارای بورد تخصصی را گرد هم آورده است.

کلینیک زیبایی الیزه لانژه همواره با رعایت تمامی اصول بهداشتی و داشتن نتایج قابل قبول و رضایت بخش یکی از بهترین و پیشرفته ترین کلینیک ها در شهر تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *