چشم یکی از اعضای حیاتی و درعین‌حال زیبایی بخش چهره شماست. پوست اطراف چشم نسبت به نواحی دیگر بدن بسیار نازک‌تر و حساس‌تر است. به همین دلیل وقتی سن شما افزایش پیدا می‌کند و تولید کلاژن (نوعی پروتئین در ساختار پوست که به آن حالت کشسانی می‌دهد) پایین می‌آید اولین آثارش در زیر چشم مشخص می‌شود.

گاهی نیز عوامل دیگری مانند گودی زیر چشم، سیاهی دور چشم، پف دور چشم و غیره باعث نازیبایی چشم‌ها می‌شوند. هرکدام از این عارضه‌ها دلیل خاصی دارند که پزشک متخصص پوست و زیبایی با توجه به علت آن‌ که در برخی مواقع تنها به دلیل عادات اشتباه، عدم مراقبت و افزایش سن است و گاهی نیز به دلیل وجود برخی بیماری‌های زمینه‌ای ایجاد می‌شود، درمان مناسب را پیشنهاد می‌دهد.

روش‌های جوان‌سازی و درمانی چین‌وچروک‌ها و عوارض دور چشم در حال حاضر بسیار متنوع هستند و تزریق ژل زیر چشم نیز یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین موارد است که تنها باید توسط متخصصین باتجربه انجام شود تا نتیجه دلخواه ایجادشده و از عوارضی مانند پف دور چشم و عدم تقارن یا ایجاد ظاهری نازیبا جلوگیری شود. در ادامه به‌صورت دقیق‌تر تزریق ژل زیر چشم را بررسی خواهیم کرد.

تزریق ژل زیر چشم

آنچه در این مقاله می خوانید :

علت محبوبیت تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم توسط متخصصین کار بلد زیبایی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش خطوط و چین‌وچروک‌های ایجادشده اطراف چشم می‌باشد. همچنین اگر فکر می‌کنید چشم‌های شما همیشه حتی در شرایطی که به‌خوبی استراحت کرده‌اید، خسته و فرسوده به نظر می‌رسند، ممکن است تزریق ژل زیر چشم برای شما گزینه بسیار خوبی باشد.

تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا شما باید این روش را انجام دهید یا نه یک تصمیم بزرگ است و به همین دلیل باید این کار را نزد یک متخصص باتجربه و کار بلد مانند متخصصین کلینیک ما انجام دهید. همچنین موارد زیر را باید در نظر داشته باشید:

تزریق ژل زیر چشم می‌تواند در زیباسازی و از بین بردن چروک‌های دور چشم معجزه کند و به همین دلیل در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است؛ اما تأثیر آن دائمی نیست و برخی از چین‌های عمیق معروف به چین‌های پای کلاغی را برطرف نمی‌کند. در این صورت ممکن است پزشک به شما توصیه کند که از روش دیگری استفاده کنید و یا از چند روش به‌صورت ترکیبی استفاده نمایید.

صحبت با پزشک در مورد نتایجی که امیدوارید از این روش نتیجه بگیرید، اولین قدم مهم است. همه ما سزاوار داشتن حس زیبایی هستیم و تزریق ژل زیر چشم می‌تواند این حس را به ما هدیه دهد.

 

ژل زیر چشم چیست؟

ژل‌های زیر چشم که در حال حاضر با برندهای مختلف در دنیا تولید می‌شوند برای پر کردن خطوط و چین‌وچروک زیر چشم هستند. تزریق ژل زیر چشم باعث جوان‌سازی و زیباتر شدن پوست اطراف چشم می‌شود و برخی از تیرگی‌های کم را نیز کاهش می‌دهد.

انواع پرکننده‌های زیر چشم

از مواد مختلفی به‌عنوان ژل زیر چشم یا پرکننده‌های زیر چشم استفاده می‌شود که ازنظر ترکیبی و کارایی در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند:

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک ماده‌ای است که به‌طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود. مواد پرکننده اسید هیالورونیک نیز یک نوع ژل مصنوعی است که از همان ترکیب طبیعی بدن تقلید می‌کند. نام‌های تجاری معروف اسید هیالورونیک نیز عبارت‌اند از:

ثابت شده است که تزریق ژل زیر چشم با اسید هیالورونیک باعث کلاژن سازی بیشتر زیر پوست می‌شود و یک آب‌رسانی قوی انجام می‌دهد که خطوط را از بین خواهد برد. لیدوکائین، بی‌حس‌کننده‌ای موضعی است که به برخی از انواع پرکننده‌های اسید هیالورونیک اضافه می‌شود.

ازآنجاکه تزریق این ماده آسان است و احتمال تجمع آن‌ها در یک نقطه و درنتیجه ایجاد بدشکلی در زیر چشم با آن کمتر است، پرکننده‌های اسید هیالورونیک متداول‌ترین نوع پرکننده‌ای هستند که در حال حاضر در ناحیه زیر چشم استفاده می‌شود. این ماده سریع‌ترین نتیجه را در میان تمامی مواد پرکننده زیر چشم دارد، اما باید حتماً توسط متخصصین باتجربه مانند متخصصین کلینیک زیبایی ما انجام شود تا این نتیجه را ایجاد کند.

اسید پلی-ال- لاکتیک

اسید پلی ال لاکتیک یک ماده مصنوعی زیست سازگار است که معمولاً به‌صورت خطی در نقطه پس از نقطه دیگر زیر چشم تزریق می‌شود. این ماده به‌طور قابل‌توجهی باعث تولید کلاژن می‌گردد. این محصول در حال حاضر با نام تجاری Sculptra Aesthetic به بازار عرضه می‌شود.

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم

این پرکننده پوستی زیست سازگار از فسفات و کلسیم ساخته شده است. این ماده می‌تواند تولید کلاژن را در پوست تحریک کرده و به حمایت و حفظ بافت همبند پوست زیر چشم کمک کرده و باعث افزایش حجم و کاهش خطوط و چین‌وچروک در ناحیه تزریق ژل زیر چشم می‌شود.

کلسیم هیدروکسیلاپاتیت غلیظ‌تر از اسید هیالورونیک است. به همین دلیل اغلب قبل از تزریق با بی‌حس‌کننده رقیق می‌شود. برخی پزشکان از استفاده این ماده پرکننده پرهیز می‌کنند زیرا نگران هستند که ناحیه زیر چشم بیش‌ازحد روشن شود. برخی از پزشکان نیز در مورد ایجاد گره‌های زیر چشم بعد از تزریق با این ماده نگران هستند و ممکن است به همین دلیل آن را گزینه مناسبی ندانند. هیدروکسی لپاتیت کلسیم با نام تجاری Radiesse به بازار عرضه می‌شود.

انتقال چربی (پیوند چربی، تزریق میکرولیپوژن یا انتقال چربی اتولوگ)

اگر در زیر چشمان شما خطوط عمیق یا حالت گودی خفیف ایجادشده باشد، ممکن است پزشک متخصص شما توصیه کند از تزریق چربی بدن خود به‌عنوان پیوند چربی برای پر کردن ناحیه استفاده کنید.

این چربی معمولاً از نواحی زیر در بدن خودتان گرفته می‌شود:

روش تزریق ژل زیر چشم چگونه است؟

روش کار بسته به نوع پرکننده مورداستفاده تا حدودی متفاوت است. اولین قدم شما انجام یک مشاوره قبل از درمان خواهد بود. شما در مورد وضعیت خود با متخصص زیبایی‌تان صحبت کنید تا در مورد راه‌حل مناسب

تصمیم گیری صورت گیرد. پزشک همچنین شما را در مورد روند بهبودی روش موردنظر راهنمایی می‌کند.

در اینجا یک تجزیه‌وتحلیل کلی در مورد شیوه تزریق ژل زیر چشم انجام می‌دهیم تا با اطلاعات بیشتر این کار را انجام دهید:

روند بهبودی بعد از تزریق ژل زیر چشم

بهبودی بعد از تزریق زیاد طول نمی‌کشد و بعد از نهایتاً چند روز شما می‌توانید نتایج نهایی انجام این کار را مشاهده کنید. واکنش پوست هر فرد می‌تواند به تزریق ژل زیر چشم متفاوت باشد؛ اما به‌طورکلی موارد زیر بعد از انجام تزریق اتفاق می‌افتد:

نتایج تزریق ژل زیر چشم

اگرچه تزریق ژل زیر چشم روشی بسیار عالی برای پر کردن خطوط و جوان‌سازی اطراف چشم است اما پرکننده‌ها با گذشت زمان دوباره جذب بدن می‌شوند. به همین دلیل نتایج دائمی ندارند. در زیر مدت‌زمان دوام هر پرکننده ذکرشده است:

تزریق ژل زیر چشم برای چه افرادی مناسب است؟

تیرگی زیر چشم اغلب ژنتیکی است، اما تعدادی از مسائل دیگر نیز می‌توانند تیرگی را به چین‌وچروک تبدیل کنند، مانند:

پرکننده چشم برای افرادی که دارای گودی زیر چشم، تیرگی ژنتیکی یا ناشی از افزایش سن و چین‌وچروک هستند، بسیار مؤثر است.

با افزایش سن، ممکن است چربی زیر چشم پراکنده یا افتاده شده و باعث ایجاد ظاهری فرورفته و جدایی عمیق بین ناحیه زیر چشم و گونه شود. در این صورت تزریق ژل پرکننده بسیار عالیست. افرادی که سیگار می‌کشند نتیجه چندانی از این روش نمی‌بینند و سیگار مانع از بهبود می‌شود. همچنین این پرکننده‌ها هنوز ازنظر ایمنی در زنان باردار یا شیرده آزمایش نشده است و توصیه نمی‌شود در این مدت استفاده کنید.

عوارض جانبی احتمالی تزریق ژل زیر چشم چیست؟

اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از واکنش احتمالی آلرژیک به ماده پرکننده، پزشک خود را از هرگونه حساسیت مطلع کنید.

در بیشتر موارد، عوارض جانبی پرکننده چشم حداقل و کوتاه‌مدت خواهد بود. آن‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

اگر ماده پرکننده خیلی نزدیک به سطح پوست تزریق شود، ممکن است ناحیه ظاهری آبی یا پف‌دار پیدا کند. این اثر جانبی به‌عنوان اثر Tyndall شناخته می‌شود.

عوارض جانبی جدی عبارت‌اند از:

بنابراین برای جلوگیری از این عوارض خطرناک حتماً باید این کار را نزد یک متخصص با مهارت بالا مانند متخصصین فعال در کلینیک زیبایی ما انجام دهید.

جمع‌بندی

تزریق ژل زیر چشم می‌تواند یک راه‌حل عالی برای جوان‌سازی و از بین بردن گودی و تیرگی زیر چشم باشد؛ اما با توجه به مواد مختلفی که برای این کار وجود دارد و مهارت موردنیاز برای تزریق صحیح و ایجاد نتایج خوب، این کار حتماً باید نزد یک متخصص باتجربه انجام شود.

در غیر این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که شما دچار عوارض خفیف یا شدید این پرکننده‌ها نشوید. برای بهره بردن از تجربه متخصصین ما و تجهیزات بروزی که در کلینیک ما احداث‌شده است می‌توانید با شماره تلفن‌های موجود در بخش تماس با ما با همکارانمان در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *