جراحی تیپ پلاستی بینی بخشی از فرایند رینوپلاستی است که روی اصلاح نوک بینی متمرکز می‌باشد. هدف از این جراحی رفع افتادگی و پهنی نوک بینی و ممانعت از افزایش بی‌رویه ارتفاع آن و قرینه‌سازی و کوچک‌سازی سوراخ‌های بینی یا سر بالا کردن نوک بینی است که ظاهری زیبا به آن می‌بخشد. بدیهی است انجام جراحی تیپ پلاستی بینی مستلزم مراجعه به یک مرکز فوق تخصصی با سابقه و جراحی توسط یک جراح زیبایی بینی متبحر می‌باشد. انجام جراحی توسط پزشک غیرمتخصص با بروز خطراتی چون افتادگی نوک بینی، افتادگی آلار، بروز مشکلات تنفسی، بدفرمی و کوچک شدن غیرعادی سوراخ‌های بینی و ظاهری غیرطبیعی همراه است. مجموعه فوق تخصصی ما با گردآوری گروهی از جراحان فوق تخصص زیبایی بینی و استفاده از به روزترین تکنیک‌ها و تجهیزات آماده ارائه خدمات است.

تیپ پلاستی بینی

منظور از تیپ پلاستی بینی چیست؟

تیپ پلاستی بینی در حقیقت بخشی از فرایند عمل جراحی زیبایی بینی است و به تغییراتی که روی غضروف‌های نوک بینی با هدف جمع کردن نوک بینی و کاستن اندازه بزرگ و توپی آن انجام می‌گیرد، می‌گویند. از دیگر مزایای تیپ پلاستی می‌توان به رفع افتادگی نوک بینی و چرخاندن آن رو به بالا و همچنین کاهش ارتفاع یا برجستگی نوک بینی اشاره کرد.

تفاوت تیپ پلاستی بینی با رینوپلاستی یا جراحی کامل بینی در چیست؟

همانطور که گفته شد جراحی تیپ پلاستی بینی تنها بخش کوچکی از جراحی رینوپلاستی محسوب می‌شود و قطعاً انجام بخشی از یک فرایند جراحی زیبایی بینی به تنهایی قادر به ایجاد تغییرات شگرف نخواهد بود و جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی باید با در نظر گرفتن کلیه مشکلات و کاستی‌های شکل بینی صورت پذیرد.

انواع تیپ پلاستی بینی کدامند؟

جراحی غضروف:

جراحی غضروف بسته به بینی بیمار و شامل تغییر موقعیت، تغییر شکل یا کاشت غضروف خواهد بود. در خصوص جراحی برای کاشت عضروف، طبیعی‌ترین و رضایت بخش‌ترین نتیجه را نه از طریق کاشت پروتز مصنوعی، بلکه بواسطه اتوپلاستی می‌توان بدست آورد. در چنین جراحی بسته به روش انجام یا از غضروف تیغه بینی یا از غضروف گوش استفاده می‌شود.

کاهش آلار (پر بینی):

یک بینی با آلار گسترده ممکن است باعث شود که بینی با وجود برآمدگی بالای خود، صاف‌تر به نظر برسد. همچنین ممکن است باعث شود که سوراخ‌های بینی پهن یا بلندتر به نظر برسند و این امر بر کل شکل بینی تأثیر می‌گذارد. کاهش آلار در جراحی تیپ پلاستی بینی شامل هیچ عملیاتی شامل غضروف یا استخوان نیست. از آنجا که این روش برای کاهش عرض بدنه بینی انجام می‌شود، جراحی صرفاً در سطح پوست و عضله بینی انجام می‌شود.

تیپ پلاستی بینی به چه اشخاصی توصیه می‌شود؟

در کل جراحی تیپ پلاستی بینی به گروهی از افراد توصیه می‌شود که:

در کل تغییر نوک بینی منجر به ایجاد یکدستی در خط کلی بینی می‌گردد.

جراحی غضروف تیپ پلاستی چگونه انجام می‌شود؟

تیپ پلاستی گره زدن غضروف:

تیپ پلاستی گره زدن غضروف روشی است که غضروف اضافی آلار را بهم گره می‌زند. این کار منجر به برجسته به نظر رسیدن نوک بینی و تیزتر شدن آن می‌شود. گره زدن غضروف به مشتریانی توصیه می‌شود که خود نوک بینی دارند اما خواهان نمایان شدن بیشتر آن هستند. پزشک با بررسی اندازه غضروف‌ها و همچنین میزان پهنای آنها، بسته به شرایط بینی، تصمیم خواهد گرفت که آیا اصلاح یا برداشتن غضروف‌های کوچک ضروری است یا خیر.

کاشت عضروف:

تیپ پلاستی کاشت غضروف عمل جراحی است که با کاشت در نوک بینی همراه است. این روش برای ان دسته از افرادی که خواهان تأثیر چشمگیرتری هستند، توصیه می‌شود. به علاوه اگر احساس می‌کنید بینی شما بیش از حد صاف است، کاشت غضروف نتیجه بهتری خواهد داشت. کاشت غضروف بسته به شرایط بینی ممکن است شامل فرایند گره زدن باشد و یا نباشد. چنانچه صافی یا پهنی بینی به دلیل وجود چربی در نوک بینی باشد، دکتر ابتدا چربی را برداشته و سپس کاشت را انجام می‌دهد.

تغییر موقعیت عضروف:

تیپ پلاستی تغییر موقعیت غضروف به معنی برداشتن غضروف حفره‌های بینی و قرار دادن مجدد آن را در مکان مناسب است. این جراحی به افرادی توصیه می‌شود که یا به طور ذاتی و یا به دلیل عدم موفقیت جراحی زیبایی رینوپلاستی بینی کوچک و رو به بالا دارند. به علاوه، این شیوه احتمالاً برای بیمارانی که غضروف حفره‌های بینی یا برجستگی بینی آنها به دلیل یک حادثه قبلی فرو رفته، کارساز خواهد بود. از آنجا که این روش با مواردی چون پوست، غضروف، حفره‌های بینی فرد سر و کار دارد، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم به جراحی، با دکتر خود در این خصوص مشورت کنید. تغییر موقعیت غضروف ممکن است بسته به نتیجه مشاوره به یک کاشت اضافی نیاز داشته باشد.

جراحی کاهش آلار تیپ پلاستی چگونه انجام می‌شود؟

حذف: روش حذف شامل برداشتن پوست اضافی آلار می‌شود. بهترین دکتر زیبایی بینی در تهران با ایجاد برش‌هایی روی سطح بینی، قسمت‌هایی را که جای زخم کمتر قابل مشاهده است از جمله قسمت تحتانی سوراخ بینی را بر می‌دارد. سپس برش‌ها را بخیه زده و فضای کافی برای سوراخ‌های بینی باقی می‌گذارد تا بیمار مشکلی در تنفس نداشته باشد. این روش مناسب آن دسته از افرادی است که پره‌های بینی با پوست اضافی دارند، یا افرادی که احساس می‌کنند سوراخ‌های بینی آنها بیش از حد گشاد است. روش حذف حتی برای پوست ضخیم آلار نیز مفید است. با دائمی بودن نتیجه این جراحی، معمولاً آن را به کسانی که می‌خواهند نتیجه چشمگیر و قابل مشاهده داشته باشند، توصیه می‌کنند.

گره زدن: این روش با گره زدن پوست بین سوراخ‌های بینی و به داخل کشیدن پوست آلار، عرض بینی را کاهش می‌دهد. در این روش داخل هر سوراخ بینی یک برش کوچک ایجاد می‌شود. سپس دکتر هر پره بینی را با یک رشته پیوند می‌زند، و قسمت‌های پیوند خورده را به هم نزدیک می‌کند تا گره ایجاد کند. این امر بر اندازه اصلی سوراخ‌های بینی تاثیری نخواهد داشت و از همین رو باعث ایجاد دردسر در تنفس نمی‌شود.

در مقایسه با روش حذف و روش گره زدن به زمان بهبودی کمتری نیاز دارد. همچنین با انجام این عمل در داخل بینی، جای زخم قابل مشاهده نخواهد بود. روش گره زدن به بیمارامی که خواهان نتیجه‌ای طبیعی اما در عین حال مشخص هستند، توصیه می‌شود.

مراقبت‌های بعد از تیپ پلاستی

مراقبت‌های بعد از تیپ پلاستی بینی شامل موارد ذیل است:

  1. کبودی و تورم ممکن است ۲ تا ۳ هفته پس از جراحی همچنان باقی بماند.
  2. فین کردن یا سرفه برای بیرون ریختن خلط احتمالاً باعث خونریزی ناحیه جراحی شود.
  3. توصیه می‌شود استعمال دخانیات و مشروبات الکلی حداقل تا ۴ هفته پس از جراحی انجام نشود.
  4. توصیه می‌شود از دستکاری جای زخم و یا جدا کردن پوسته روی زخم اکیداً خودداری نمایید.

مزایای جراحی تیپ پلاستی

عوارض جراحی تیپ پلاستی توسط پزشک غیر متبحر و تازه کار چیست؟

چنانچه جراحی تیپ پلاستی بینی توسط یک جراح فوق تخصص و با سابقه انجام شود، جای هیچ گونه نگرانی نبوده و عوارضی در پی نخواهد داشت. با این حال باید اذعان کرد که عدم مراجعه به یک جراح متبحر، با تجربه و با دانش کافی برای انجام جراحی می‌تواند عوارض ذیل را در پی داشته باشد:

لازم به ذکر است که احتمال بروز کلیه موارد ذکر شده تنها در صورت مراجعه به جراح غیرمتخصص و غیرمتبحر روی می‌دهد و مراجعه به یک مرکز تخصصی با سابقه و انجام جراحی توسط متخصص حرفه‌ای و استفاده از ابزارها و تکنیک‌های روز دنیا این خطرات را به صفر خواهد رساند.

سخن پایانی

از آنجا که جراحی تیپ پلاستی بینی جزء پیچیده‌ترین و پرمخاطره‌ترین بخش‌های جراحی زیبایی بینی است از همین رو نیازمند دقت و تبحر کافی جراح برای انجام آن می‌باشد. مرکز تخصصی ما با هدف انجام جراحی‌های زیبایی موفق و کاربردی گروهی از متخصص زبده را گرد هم آورده و با استفاده از تکنیک‌ها و ابزار پزشکی روز دنیا در تلاش است خدمات بهینه خود را به کلیه زیباجویان ارائه دهد، برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

کلینیک زیبایی الیزه لانژه همواره با رعایت تمامی اصول بهداشتی و داشتن نتایج قابل قبول و رضایت بخش یکی از بهترین و پیشرفته ترین کلینیک ها در شهر تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *