تغییر فرم بینی یکی از پرطرفدارترین اقدامات زیبایی حال حاضر است. متدهای متنوعی برای اصلاح فرم بینی وجود دارد که یکی از آن­ها جراحی بینی با لیزر می­باشد. جراحی بینی با لیزر نسبت به جراحی کلاسیک تفاوت­هایی دارد که در این نوشتار به بررسی آن­ها می­پردازیم. حصول نتیجه دلخواه از این جراحی بستگی به شرایط جسمی زیباجو و مهارت جراحی و زیبایی­شناسی پزشک متخصص زیبایی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی­های این روش نوین علم پزشکی را بررسی کنیم.

جراحی بینی با لیزر

آنچه در این مقاله می خوانید :

جراحی بینی با لیزر چیست؟

جراحی بینی در دهه­های اخیر جزء پرطرفدارترین درخواست­های زیباجویان بوده است. پزشکان همیشه به دنبال راهی برای پایین آوردن ریسک جراحی­ها و آسان­تر شدن آن­ها هستند. جراحی نه‌چندان پیچیده بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. حال علم نوین لیزر به کمک پزشکان و جراحان آمده تا این خواسته را تحقق ببخشد.

جراحی بینی با لیزر یک روش نیمه تهاجمی برای اصلاح فرم بینی است که بدون ایجاد جراحت و خون­ریزی انجام می­شود. هدف از انجام جراحی بینی با لیزر به روش پلاسما جت و پلکسر این است که بتوان با روش‌های غیر جراحی حتی برخی از بینی‌های بزرگ را که مشکلات استخوانی و غضروفی جدی ندارند را توسط این روش‌ها کوچک کرد یا اگر انحرافات مینی‌مال یا کوچکی در بینی بیمار وجود دارد و فرورفتگی‌ها یا برآمدگی‌های سطحی باعث نازیبایی بینی آن‌ها شده است، توسط فیلر یا نوع خاصی از آنزیم‌ها حالت بینی نرمال‌تر شود.

رررررربه علاوه در جراح زیبایی با کمک لیزر می­تواند موارد زیر را نیز برای شما انجام دهد:

همه این موارد سبب تغییر فرم جزئی بینی می­شوند و آن را خوش­فرم­تر نشان می­دهند. اگر متقاضی جراحی بینی هستید، پزشک درباره مناسب بودن روش لیزر شما را راهنمایی خواهد کرد.

جراحی بینی با لیزر چگونه انجام می­شود؟

در جراحی بینی با لیزر، پرتوهای لیزر با طول موج مشخص به نقطه مورد نظر تابانده می­شوند و اصلاحات مدنظر هدایت­کننده پرتو ( جراح) را اعمال می­کنند. این پرتوها از دستگاه لیزر ساطع می­شوند و با دقت بسیار زیادی که دارند، تغییرات دلخواه پزشک و بیمار را انجام می­دهند.

جراحی بینی با لیزر بدون بی­هوشی و با بی­حسی موضعی صورت می­گیرد. امروزه جراحی با لیزر به دلیل دقت بالا، عدم وجود جراحت و خون­ریزی و همچنین ریسک پایین، در زمینه­های مختلف پزشکی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. دو نوع خاص جراحی بینی با لیزر پلکسر و پلاسما جت هستند که در ادامه شرح خواهیم داد:

روش پلکسر

در این روش برشی ایجاد نمی‌شود و کاملا غیر تهاجمی است. معمولا برای از بین بردن پف بینی، برخی از برجستگی‎های ناخوشایند و کوچک کردن بینی‌های گوشتی از این روش به عنوان یک روش غیر تهاجمی عالی استفاده می‌شود. 

روش پلاسما جت

این روش نیز یکی از روش‌های نوین و غیرتهاجمی برای فرم‌دهی به بینی است که عوارض آن بسیار کم و غیر محتمل می‌باشد. البته به شرط آنکه در مراکز تخصصی انجام شود. در این روش لایه رویی پوست یعنی اپیدرم با استفاده از خود دستگاه پلاسما جت از حالت جامد به گاز تبدیل شده و با جمع کردن لایه‌های زیرین باعث فرم‌دهی به بینی می‌شود. این روش دائمی نیست، اما می‌تواند چندین سال ماندگار باشد.

تفاوت جراحی بینی با لیزر و جراحی معمولی بینی چیست؟

نخستین تفاوت آشکاری که میان جراحی بینی با لیزر و جراحی معمولی بینی به چشم می­خورد، عدم بی­هوشی بیمار است. دیگر تفاوت­های این دو عبارت­اند از:

مزایا و معایب جراحی بینی با لیزر

جراحی بینی با لیزر مانند هر روش درمانی دیگری دارای مزایا و معایب متفاوتی می­باشد. موارد زیر برخی از مزایای این متد نوین زیبایی است:

با انتخاب یک پزشک باتجربه و ماهر، می­توانید یک جراحی خوب داشته باشید و فرم بینی خود را به فرم مورد نظر نزدیک کنید.

در کنار مزایایی که ذکر شد، جراحی بینی با لیزر عیب­هایی هم دارد. بزرگ­ترین عیب این روش را می­توانیم مناسب نبودن آن برای همه و عدم ایجاد تغییرات اساسی در بینی بدانیم. همچنین به دلیل جدید بودن این روش، برخی از پزشکان چندان با آن موافق نیستند. برخی معتقدند لیزر موجب سوختگی پوست می­شود. امکان سوختگی با لیزر در هنگام جراحی بینی صفر نیست، اما اگر جراحی توانمند و دقیق این­کار را انجام دهد، مشکلی پیش نمی­آید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای جراحی بینی با لیزر هستند؟

تقریباً همه افراد می­توانند از بیش­تر متدهای زیبایی بهره­مند شوند. اما جراحی بینی با لیزر روشی مناسب برای همه نیست. اگر متقاضی جراحی بینی هستید، ابتدا به یک پزشک متخصص زیبایی مراجعه کنید. پزشک با پرسیدن درباره وضعیت سلامتی شما و درخواست آزمایش خون و بررسی نتایج آن، بهترین روشی که مناسب شما است را معرفی می­کند. اما در حالت کلی افرادی که در زیر به آن­ها اشاره شده، کاندید مناسبی برای این عمل نمی­باشند:

حتی اگر جزء دسته­های بالا قرار ندارید، باز هم پیش از جراحی باید آزمایش خون بدهید و درباره انجام یا عدم انجام جراحی با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت­های پس از جراحی بینی با لیزر

گفتیم که جراحی بینی با لیزر یک روش کم تهاجم است و دوره نقاهت طولانی مدتی ندارد. اما پس از آن برای مدتی باید یکسری مراقبت­هایی انجام دهید تا پوستتان دچار آسیب نشود. به‌هرحال پوست شما در معرض لیزر بوده و کمی نازک شده است. بنابراین تا دو هفته پس از جراحی باید موارد زیر را رعایت کنید:

علاوه­بر انجام مراقبت­هایی که گفتیم، اگر پوست بینی شما دچار قرمزی، خشکی، سوزش یا التهاب شد، حتماً نزد پزشک بروید.

نکات تکمیلی درباره جراحی بینی با لیزر

اگر پزشک تشخیص داد که برای جراحی بینی با لیزر واجد شرایط هستید، بهتر است پیش از اقدام به موارد زیر توجه کنید:

سخن پایانی

در این نوشتار به بررسی یکی از روش­های نوین زیبایی، یعنی جراحی بینی با لیزر پرداختیم. بر خلاف تبلیغات گسترده و وسوسه‌انگیزی که درباره لیزر بینی وجود دارد، این روش برای افرادی که خواهان تغییرات اساسی در ساختار بینی خود هستند، چندان ایده­آل نیست. اما می­تواند با ایجاد تغییرات جزئی در بخش خارجی بینی، فرم بینی را به شکل دلخواه شما نزدیک کند.

یک جراح ماهر و چیره­دست که از علم زیبایی­شناسی خوبی هم برخوردار است، به‌راحتی و بدون هیچ عوارضی می­تواند این کار را برای شما انجام دهد. شما می‌توانید برای انجام بی عیب و نقص این جراحی به مرکز تخصصی زیبایی الیزه مراجعه نمایید تا جراحی بینی با لیزر را با جدیدترین دستگاه‌ها و توسط متخصصانی ماهر انجام دهید. جهت ارتباط با ما می‌توانید از لینک‌های موجود در سمت چپ صفحه استفاده کنید

شما می‌توانید مشکل خود را در مرکز زیبایی الیزه توسط متخصصانی ماهر در این زمینه و با مواد باکیفیت انجام دهید و بهترین نتیجه را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *