سفید شدن پوست صورت سبزه

آنچه در این مقاله می خوانید :

روشهای مختلف تناسب اندام

۱- ورزش

۲- رژیم مناسب

۳-پیکرتراشی

۴-دارویی

روش‌های حذف چربی‌های موضعی

روش‌های حذف چربی‌های موضوعی به‌صورت کلی به دو دسته عمده تقسیم می‌شود:

بخش اول مربوط به مواردی است که بیمار با رژیم غذایی، ورزش و استفاده از دستگاه‌های غیرتهاجمی که نیاز به عمل جراحی ندارد، نسبت به از بین بردن چربی اقدام می‌کند. وکیوم و ماساژ از جمله این روش‌هاست.

بخش دوم مربوط به مواردی است که بیمار با رژیم غذایی و ورزش نتوانسته یا قادر نیست چربی‌های اضافی را از بین ببرد و با تشخیص پزشک متخصص، باید جراحی (لیپوساکشن معمولی، لیپوماتیک و لیزر لیپولیز) شود. عوارض لیزر لیپولیز از لیپوساکشن کمتر است.

جراحی‌های چاقی، دو دسته است:

پیکر تراشی

پیکر تراشی به تخلیه چربی‌های بدن به کمک دستگاه‌هایی مانند لیزرلیپولیز، لیپوماتیک، واتر جت یا لیپوساکشن گفته می‌شود. در واقع، پزشک با بهره‌گیری از این دستگاه‌ها، از ناحیه زیر پوست چربی‌های تجمع‌یافته در بدن را می‌شکند و تخلیه می‌کند.

این روش برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیش از ۲۵ و تا ۳۰ باشد انجام می‌شود. شاخص توده بدنی از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان دو حاصل می‌شود. به طور کلی این نوع از جراحی‌های زیبایی برای افرادی که دچار چاقی از ناحیه پایین تنه هستند، توصیه می‌شود.

فواید بافت چربی در بدن

تجمع چربی در بدن اتفاقی ناخوشایند برای بسیاری از اشخاص است، این در حالی است چربی‌ها دو نقش عمده را در بدن ایفا می‌کنند، اول اینکه چربی کالری‌های اضافی دریافتی را به صورتی ایمن ذخیره می‌کند، بنابراین افراد می‌توانند هنگام گرسنگی با سوزاندن ذخیره‌ چربی بدن انرژی لازم را به دست آورند. دوم اینکه بافت چربی بدن هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که سوخت و ساز را کنترل می‌کند بنابراین در پیکرتراشی باید چربی به مقداری شکسته و تخلیه شود که فرد دچار آسیب نشود.