یکی از مهم‌ترین اجزا در صورت بینی است که مدل و میزان تناسب آن با دیگر اجزای صورت می‌تواند تأثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره شما ایجاد کند. امروزه با پیشرفت فناوری‌های پزشکی شما برای برخی از تغییرات در بینی دیگر مجبور به جراحی کامل نیستید و می‌توانید با روش‌هایی مانند لیفت بینی با نخ یا استفاده از فیلر دماغ، تغییرات مورد نیاز خود را انجام دهید. در مورد لیفت بینی با نخ نیز باید بدانید تنها در صورتی نتایج لذت‌بخش خواهد بود که یک متخصص باتجربه جراحی پلاستیک خوب در این مورد به شما مشاوره دهد و در صورت مناسب بودن این روش، با مهارت بالا این کار را برایتان انجام دهد. در غیر این صورت ممکن است دچار عوارضی مانند بدشکلی بینی، عدم تقارن در صورت، عفونت و… شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با لیفت بینی با نخ آشنا کنیم.

لیفت بینی با نخ

 

لیفت بینی با نخ چیست؟

لیفت بینی با نخ یک روش غیر جراحی و کمتر تهاجمی برای فرم دهی بهتر به بینی است که در این روش از نخ‌های قابل‌ جذب ساخته ‌شده از ماد‌ه‌ای به نام پلی دیوکسانون (PDO) استفاده می‌شود که ۱۰۰٪ با بدن انسان سازگار بوده و از این نظر خطری ایجاد نخواهد کرد. به همین دلیل نخ‌ها طی ۶ الی ۹ ماه به‌طور کامل حل می‌شوند و اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند؛ بنابراین عوارض جانبی خاصی ایجاد نخواهند کرد. البته این به شرطی اتفاق می‌افتد که پزشک شما از تجهیزات و مواد باکیفیت استفاده نماید و در این کار تبحر لازم را داشته باشد.

لیفت بینی با نخ دقیقاً چه‌کاری انجام می‌دهد؟

بسیاری از افراد دارای نوعی مدل بینی هستند که فاقد ارتفاع و برآمدگی است. روش لیفت بینی با نخ معمولاً برای این افراد بسیار کارآمد است و فرم زیبایی به بینی آن‌ها می‌دهد. درواقع نخ‌های PDO  به‌صورت افقی درون پل بینی و به‌صورت عمودی در نوک بینی قرار می‌گیرند. این نخ‌ها مانند یک ساختار داربست شکل عمل می‌کنند که به شکل‌گیری بینی و فرم دهی آن به حالت مطلوب کمک می‌کنند.

از لیفت بینی با نخ برای چه نواحی می‌توان استفاده کرد؟

از لیفت بینی با نخ می‌توان برای فرم دهی قسمت‌های زیر در بینی استفاده نمود:

ماندگاری نتایج لیفت بینی با نخ چقدر است؟

همان‌طورکه در قسمت‌های قبل نیز به آن اشاره کردیم، جنس نخ‌های مورد استفاده برای عمل لیفت بینی با نخ طوری است که کاملاً با ساختار بدن سازگار بوده و بعد از مدتی به‌طور طبیعی در بدن حل می‌شوند. اگرچه حدود ۶ تا ۸ ماه بعد از این عمل نخ‌ها کاملاً حل می‌شوند، اما فرم ایجاد شده در بینی با این روش بسته به واکنش بدن شما بین ۸ الی ۱۲ ماه ماندگار خواهد بود.

برای ماندگاری بیشتر می‌توانید از پزشکتان بخواهید که بعد از ۹ الی ۱۲ ماه مجدداً این عمل را برایتان تکرار نماید. با انجام چند دوره لیفت بینی با نخ به دلیل تحریک و تولید منظم کلاژن (نوعی پروتئین در پوست که به لیفت آن کمک می‌کند.) احتمال ایجاد نتایج دائمی‌تر نیز وجود دارد.

لیفت بینی با نخ برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

همه افراد جدا از جنسیت مرد و زن، می‌توانند از این عمل بعد از مشورت با جراح زیبایی بهره‌مند شوند. اما به‌طورکلی این روش برای افراد زیر مناسب نیست:

عوارض جانبی لیفت بینی با نخ چیست؟

بااینکه عمل لیفت بینی با نخ نسبت به جراحی سنتی بسیار کمتر تهاجمی است، اما باز هم می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. برخی از عوارض جانبی معمول این روش شامل کبودی و تورم است که برای چند روز دارد.

در موارد نادر، این روش می‌تواند منجر به عفونت و بیرون‌زدگی نخ‌های مورد استفاده شود که این عوارض بیشتر به دلیل عدم مهارت کامل پزشک انجام دهنده است و به همین دلیل باید در انتخاب یک جراح باتجربه و کلینیک مجهز برای انجام آن دقت لازم را داشته باشید و به‌اندازه کافی در این مورد تحقیق کنید.

اهمیت انتخاب یک جراح مناسب برای لیفت بینی با نخ

انتخاب پزشک مناسب برای انجام این عمل زیبایی بسیار مهم است. با اینکه در مقایسه با جراحی و یا حتی فیلر دماغ، لیفت بینی با نخ ساده‌تر است، عدم توانایی جراح برای انجام این کار و یا شناخت ناکافی او از آناتومی صورت و بینی می‌تواند نتایج نامطلوبی ایجاد کند. بنابراین برای اینکه مشخص شود آیا پزشک مورد انتخاب شما واقعاً برای این کار مناسب است یا خیر، قبل از اقدام به لیفت بینی با نخ باید موارد زیر را از پزشک بخواهید:

پزشکی که موارد زیادی از لیفت بینی با نخ را انجام داده است، می‌تواند نتیجه بهتری را برای درمان شما تضمین کند. علاوه بر این، یک پزشک باتجربه همچنین می‌تواند تعداد دقیق نخ‌های مورد نیاز برای دستیابی به نتیجه مطلوب را تعیین کند. شما می‌توانید برای اطمینان از نتیجه کار از پزشکان متبحر و باتجربه مرکز الیزه پلاستیک بهره ببرید. برای گرفتن مشاوره از پزشکان ما در این زمینه کافی است از طریق لینک‌های موجود در سمت چپ صفحه با ما در ارتباط باشید.

آیا ضخامت نخ بر نتایج این روش تأثیر می‌گذارد؟

بله ضخامت نخ بینی استفاده شده تأثیر زیادی در نتایج دارد. بسیاری از پزشکان از نخ‌های کوتاه و صاف استفاده می‌کنند که نتایج بسیار ضعیفی ایجاد می‌کنند، زیرا نازک و صاف هستند. برای ایجاد نتایج بهتر و ماندگارتر باید از نخ‌های ضخیم و باکیفیت استفاده شود. از طرف دیگر، نخ‌های بسیار ضخیم ممکن است باعث ایجاد زخم و ضربه دائمی در بینی شوند. بنابراین اینکه چه نخی از همه مناسب‌تر است به تجربه، دانش و مهارت جراح شما برمی‌گردد که بسیار مهم است.

مراقبت‌های بعد از انجام لیفت بینی با نخ

بعد از انجام لیفت بینی با نخ باید تمامی دستورات پزشک را به‌طور کامل اجرا کنید. ما توصیه می‌کنیم دوره دارو‌هایی را که پزشک برای شما تجویز کرده است را به طور کامل به پایان برسانید. این دارو‌ها می‌توانند شامل آنتی‌بیوتیک برای جلوگیری از عفونت و دارو برای کاهش تورم و کبودی باشند. همچنین توصیه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

سخن پایانی

لیفت بینی با نخ می‌تواند یک روش جایگزین عالی برای عمل جراحی بینی باشد و افرادی که به دنبال رفع برخی نواقص جزئی در بینی خود هستند و نمی‌خواهند تغییرات اساسی در سایز و مدل بینی خود ایجاد کنند، می‌توانند از این روش استفاده نمایند. این روش می‌تواند بینی شما را به‌خوبی فرم دهد؛ اما یک روش موقتی است که برای ماندگاری بیشتر باید بین هر ۸ الی ۱۲ ماه یک‌بار تکرار شود.

روش‌های متعددی برای فرم دهی بینی بدون جراحی وجود دارد که لیفت بینی با نخ یکی از آن‎هاست. انتخاب بهترین روش شما به عهده متخصص زیبایی است که می‌توانید در این زمینه از مشاورین با سابقه مجموعه ما با راه‌های ارتباطی موجود در سمت چپ صفحه استفاده کنید. اینکه چه کسی این عمل را برایتان انجام می‌دهد نیز بسیار مهم است و تأثیر زیادی در نتایج کار دارد. اگر پزشک یا مرکزی که انتخاب می‌کنید به‌اندازه کافی در انجام این روش تبحر نداشته باشند و یا از مواد باکیفیت پایین استفاده کنند، نتایج مطلوبی ایجاد نخواهد شد و حتی ممکن است عوارضی مانند بدشکلی بینی، عفونت و… برایتان ایجاد شود.

شما می‌توانید مشکل خود را در مرکز زیبایی الیزه توسط متخصصانی ماهر در این زمینه و با مواد باکیفیت انجام دهید و بهترین نتیجه را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *