نخ کردن صورت که در پزشکی بیشتر با نام لیفت صورت با نخ شناخته می‌شود، یکی از بهترین متد‌های جوانسازی پوست در چند سال اخیر است که در مراکز تخصصی زیبایی معتبر مانند مرکز تخصصی الیزه توسط جراحان زیبایی متبحر انجام می‌شود. این روش به شما کمک می‌کند، بدون ترس و نگرانی از عمل‌های جراحی باز و سنتی به هدفتان برای جوانسازی و زیبایی هرچه بیشتر دست پیدا کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا هر آنچه باید در مورد این عمل زیبایی شگفت‌انگیز بدانید را برایتان شرح دهیم.

نخ کردن صورت

نخ کردن صورت چیست؟

همه ما با افزایش سن دچار روند پیری می‌شویم و نمی‌توانیم جلوی این امر را بگیریم؛ اما امروزه با متد‌های پزشکی پیشرفته روش‌هایی مانند نخ کردن صورت ابداع شده‌اند که می‌توانند با تحریک کلاژن پوست و ایجاد ساختاری مانند داربست، پوست را حتی در سنین بعد از ۳۰ الی ۴۰ سالگی جوان کنند.

کلاژن نوعی پروتئین در پوست است که وظیفه ایجاد حالت الاستیسیته را در پوست ما دارد و به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌شود؛ اما وقتی سن از ۳۰ می‌گذرد، میزان تولید این ماده کم می‌شود و اگر ما با روش‌های بیرونی مانند نخ کردن صورت تولید آن را تحریک نکنیم، دچار پیری و چین‌وچروک‌های زیادی خواهیم شد.

آنچه برای انجام لیفت صورت با نخ بسیار مهم است، مهارت پزشک انجام دهنده این کار می‌باشد. این متخصص باید کاملاً به آناتومی صورت و کانتورینگ صورت آشنا باشد که بداند برای شما نخ‌ها را دقیقاً از چه قسمت‌هایی عبور دهد تا ضمن لیفت کردن پوست، زیبایی بیشتری برای شما ایجاد نماید.

به‌علاوه بااینکه این عمل مانند لیفت صورت با جراحی تهاجمی نیست، اما به دلیل برش‌های ریز امکان عفونت در صورت انجام آن در یک محیط غیربهداشتی وجود دارد؛ بنابراین در صورت تمایل به انجام این روش ابتدا باید یک متخصص زیبایی و مرکز زیبایی معتبر بیابید تا علاوه بر مشاوره صحیح در مورد اینکه این روش برای شما مناسب است یا خیر و انجام این عمل به بهترین شکل خیالیتان از استریل بودن مواد، کیفیت نخ مورد استفاده و… نیز راحت باشد.

نکته آخر اینکه نخ‌هایی که برای نخ کردن صورت استفاده می‌شوند، کاملاً با بدن سازگار هستند و به‌مرور در بدن جذب می‌شوند و هم‌زمان با نگه‌داشتن پوست صورت و لیفت آن به کلاژن سازی بیشتر پوست کمک می‌کنند. به همین دلیل اگر سالی یک ‌مرتبه به‌صورت چند سال مداوم این عمل را تکرار کنید، نتایج ماندگارتری را خواهید داشت.

در مورد نخ کلاژن برای خط خنده بیشتر بدانید!

مزایای نخ کردن صورت در مرکز تخصصی الیزه

نخ کردن صورت مزایای بالقوه زیادی دارد که این مزایا تنها زمانی به حقیقت تبدیل می‌شوند که انجام این عمل در مرکزی معتبر انجام شود. در این صورت شما می‌توانید از مزایای زیر برای این عمل لذت ببرید:

آیا نخ کردن صورت خطرناک است؟

بسیاری از مراجعین ما بااینکه شوق زیادی برای نخ کردن صورت دارند، اما در مورد انجام آن تردید می‌کنند. از طرفی با توجه به تصاویر و فیلم‌هایی که ممکن است در فضا‌های مجازی دیده باشند ممکن است از درد ناشی از عبور نخ‌ها بترسند؛ اما این ترس و نگرانی درصورتی‌که به مرکز زیبایی معتبری مانند الیزه مراجعه نمایید، بی‌مورد است.

از طرفی هیچ جراح زیبایی نمی‌خواهد شما حین عمل دچار درد و ناراحتی باشید و مانند دندانپزشکی که از بی‌حسی موضعی برای انجام کار‌های دندان استفاده می‌کنند، جراح ابتدا در نقاطی که قرار است نخ عبور داده شود، بی‌حسی موضعی می‌زند و شما در حین عمل دردی را حس نخواهید کرد. بعد از آن هم با انجام دستور‌هایی که پزشک برایتان تجویز می‌کند، این درد و تورم و قرمزی بعد از عمل کاملاً قابل‌ کنترل است؛ بنابراین در صورت معتبر بودن مرکز انجام دهنده و تبحر و تجربه جراح شما نباید در مورد انجام این عمل نگران باشید.

قابل ذکر است بی‌حسی موضعی نیز با سوزن‌های بسیار ظریفی در زیر پوست انجام می‌شود که در صورت مهارت بالای پزشک شما ناراحتی خاصی را احساس نخواهید کرد. همان‌طورکه گفتیم مانند عمل‌های دیگر زیبایی عواملی مانند تورم، درد سطحی، قرمزی و… نیز تا چند روز طبیعی است.

نخ کردن صورت برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

این عمل بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که دچار شل شدگی پوست شده‌اند و به دنبال یک درمان موقت هستند؛ زیرا این نخ‌ها بعد از ۶ الی ۸ ماه بسته به واکنش بدن و کیفیت نخ مورد استفاده جذب خواهند شد و اگر چه به دلیل تولید کلاژن بیشتر نتایج تا یک سال هم می‌توانند ماندگار باشند، اما درنهایت نتایج دائمی ایجاد نمی‌شود و برای نتایج دائمی باید مجدداً تکرار گردد.

این عمل زیبایی معمولاً برای افراد بین ۳۵ تا ۴۵ سال بسیار عالی خواهد بود و نتایج خوبی دارد. همچنین افرادی که احساس می‌کنند پوستشان در برخی نقاط شروع به شل شدگی کرده است می‌توانند جهت تقویت پوستشان از این روش استفاده کنند؛ اما انجام نخ کردن صورت برای افرادی که سنین بالایی دارند که پوستشان به‌طور آشکار دچار افتادگی و شل شدگی شدید شده است، پیشنهاد نمی‌شود و برای این افراد لیفت صورت به روش جراحی بهتر است.

نحوه آماده شدن برای انجام نخ کردن صورت

با توجه به اینکه این روش یک عمل زیبایی سرپایی است و مانند جراحی تهاجمی نیست، آمادگی خاصی لازم ندارد؛ اما درصورتی‌که نیاز باشد مواردی مانند اجتناب از برخی دارو‌ها را رعایت کنید، جراح شما در جلسه مشاوره آن‌ها را برایتان توضیح می‌دهد.

معمولاً باید از دو هفته قبل از عمل از مصرف هر نوع داروی رقیق‌کننده خون، مکمل‌ها، ویتامین‌های رقیق‌کننده خون، NSAIDS و چای سبز خودداری کنید تا خطر خونریزی در حین عمل به حداقل برسد. همچنین بهتر است از مصرف دخانیات و الکل برای جلوگیری از ایجاد کبودی، از چند هفته قبل از عمل اجتناب کنید. به علاوه اگر عفونت فعالی در صورت یا پوست دارید یا اخیراً جراحی دندانپزشکی انجام داده‌اید،  باید تا زمان بهبود کامل انجام نخ کردن صورت را به تعویق بیندازید.

نحوه انجام نخ کردن صورت

در روز عمل شما باید آرامش خودتان را حفظ کنید و بدین منظور بهتر است شب قبل از عمل به‌خوبی استراحت کرده باشید. پرستار کمک‌کننده به جراح، شما را برای پوشیدن لباس مخصوص و آماده شدن بر روی صندلی مخصوص راهنمایی می‌کند. سپس پوست شما کامل تمیز می‌شود.

در مرحله بعد پزشک نقاطی که باید نخ از آن‌ها عبور کنند را علامت‌گذاری کرده و بی‌حسی موضعی را تزریق می‌کند. سپس کمی صبر می‌کند تا بی‌حسی عمل کرده و بعد نخ‌ها را با مهارت بالا وارد خواهد کرد. پس‌ازاینکه همه نخ‌ها در بافت‌های مورد نظر قرار گرفتند، برش‌هایی که برای ورود نخ ایجاد شده بودند بخیه می‌خورند و بعد محل تحت درمان تمیز و ضدعفونی خواهد شد.

بعد از انجام  این عمل شما می‌توانید به‌راحتی به فعالیت‌های روزانه خود برگردید، اما نباید کار‌های سنگین انجام دهید. کل انجام این روش حدود یک ساعت طول می‌کشد.

مراقبت‌های بعد از نخ کردن صورت

مانند هر روش زیبایی کم تهاجمی شما می‌توانید بعد از انجام  عمل از یخ بر روی ناحیه درمان استفاده کنید تا درد، تورم و کبودی کاهش پیدا کند. همچنین توصیه می‌کنیم هنگام خوابیدن به کمک چند بالشت سرتان را بالاتر بیاورید و به پشت بخوابید تا از فشار به پهلو روی صورت خود جلوگیری کنید. در غیر این صورت احتمال ایجاد عدم تقارن در صورت وجود دارد.

علاوه بر این، باید حداقل ۲۴ ساعت از شستشو یا حتی دست زدن به محل درمان خودداری کنید. پس‌ازآن، پاک‌سازی بسیار ملایم صورت مجاز است. دو تا سه هفته پس از درمان نباید هنگام شست‌وشو یا تمیز کردن و خشک‌کردن ناحیه مورد نظر از مالش شدید صورت یا ماساژ صورت استفاده کنید تا احتمال جدا شدن بخیه یا باز شدن آن قبل از بهبود پایین بیاید. نکته مهم دیگر بعد از عمل این است که باید تا دو هفته از انجام کار‌ها و تمرینات ورزشی سنگین پرهیز کنید.

سخن پایانی

درحالی‌که نخ کردن صورت می‌تواند نتایج سریعی به دنبال داشته باشد، اما دائمی نیست و هنگام تصمیم برای انجام آن باید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید. نتایج این عمل به‌شدت به مهارت متخصص انجام دهنده و کیفیت نخ‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، بستگی دارند؛ بنابراین برای انجام صحیح این عمل تنها به مراکز تخصصی زیبایی معتبر اعتماد کنید. در غیر این صورت احتمال بروز عوارضی مانند عدم تقارن در صورت، نازیبایی، عدم لیفت صحیح، عفونت و… وجود دارد.

شما می‌توانید برای انجام این روش به بهترین حالت ممکن به مرکز تخصصی ما مراجعه کنید. جهت گرفتن مشاوره رایگان و نوبت نیز می‌توانید از شماره تلفن‌های موجود در بخش تماس با ما استفاده نمایید.

شما می‌توانید مشکل خود را در مرکز زیبایی الیزه توسط متخصصانی ماهر در این زمینه و با مواد باکیفیت انجام دهید و بهترین نتیجه را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *