فرم صورت در چند گروه تقسیم بندی می شود: مثل صورت های گرد، صورت های کشیده، صورت های بیضی و ..  که هر گونه عدم تقارن از صورت نرمال موجب بدشگلی و کاهش اعتماد به نفس فرد می شود. اما ما در این مطلب قصد داریم به انواع روش های کانتور صورت کشیده و پر کردن صورت های کشیده در پزشکی بپردازیم.

دقت کنید روش های زیادی برای این کار وجود دارد اما شرط اساسی در گرفتن بهترین نتیجه مراجعه به مرکزی معتبر و انجام این کار توسط بهترین متخصص زیبایی می باشد.

کانتور صورت کشیده

پس اگر به دنبال راه حلی برای رفع نواقص صورت خود هستید و می خواهید زیباتر و جذاب تر از همیشه دیده شوید، کانتور صورت کشیده در کلینیک الیزه را از دست ندهید.

الیزه لانژهدر زمینه ی زیبایی و مشکلات پوست و مو  و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.

کانتور صورت کشیده

روش های پزشکی کانتورینگ صورت شامل روش های زیر می باشد:

استفاده از روش های جراحی در کانتور صورت مانند پروتز گونه، بریدن استخوان فک و تصحیح کشیدگی، استفاده از لیفت های جراحی صورت، قرار دادن پروتز چانه . دقت کنید که این موارد باید در دو نمای رخ و نیمرخ کانتور شوند.

روش های غیرجراحی کانتور صورت کشیده مثل بوتاکس و ایجاد تغییرات در کشش عضلات صورت، استفاده از انواع فیلرها ، البته توجه کنید برای کانتور صورت  روش های ترکیبی تحت نظر بهترین متخصص زیبایی بهترین گزینه می باشد.

انواع فرم صورت

صورت هر فرد ممکن است حالت ها و فرم هایی متفاوتی با شخص دیگر داشته باشد. انواع صورت عبارت اند از:

صورت بیضی ، گرد ، مربع ، الماسی ، قلبی ، به صورت گلابی و مستطیل. انواع دیگر اشکال در تصویر زیر نشان داده شده است.

کانتور صورت کشیده

اگر قصد دارید بعضی ویژگی های صورت خود را برجسته کنید و به نوعی کانتورینگ صورت انجام دهید، باید ابتدا نوع فرم صورت خود را بدانید و سپس با دانستن آن و مراجعه به بهترین متخصص زیبایی، مشاوره انجام دهید تا بر اساس فرم صورت شما، بهترین درمان و بهترین روش در نواحی خاص صورت شما اعمال شود.

کانتور صورت کشیده مانند کانتور هر نوع فرم صورت، نیاز به بررسی دقیق و مشاهده نواقص دارد. بنابراین حتما ابتدا به متخصص زیبایی مراجعه کنید تا فرم صورت شما را بررسی کرده و بهترین روش کانتورینگ را برای شما ارائه دهد.

کانتور صورت کشیده

کانتور صورت کشیده : جراحی استخوان صورت

جراحی کانتورینگ استخوان صورت به گونه ای تکامل یافته است که به بیماران این امکان را می دهد تا به صورت دائمی برخی از مشکلات صورت را از بین ببرند. مثل :

جراح می تواند بر اساس نیازها و خواسته های شما ، روش کانتورینگ صورت را به بهترین شکل برای شما انجام دهد.

مزایای جراحی کانتورینگ صورت

روش های انجام جراحی کانتور صورت کشیده

مدت زمان جراحی شما به ترکیبی از روشهایی که انجام می دهید بستگی دارد. به طور کلی ، بیشتر اشکال جراحی کانتورینگ صورت شامل مالارپلاستی(کاشت  گونه) ، کاهش فک یا ژنیوپلاستی به عنوان روشهای محوری است.

این موارد ممکن است با روشهای دیگر مانند جراحی زیبایی بینی و بلفاروپلاستی (جراحی پلک)  برای تغییر شکل کامل صورت انجام شود. اگر تحت طیف وسیعی از اقدامات هستید ، جراح ممکن است برای اطمینان از نتایج مطلوب و تسریع در دوره بهبودی ، این نوع از جراحی ها را به شما توصیه کند.

کانتور صورت کشیده : پروتز گذاری گونه یا مالارپلاستی

مالارپلاستی – که به آن کاهش زایگوم نیز می گویند – شامل تغییر شکل ، کاهش یا تغییر مکان ناحیه گونه یا قوس زیگوماتیک است. این عمل به طور کلی ۱٫۵ تا ۲ ساعت طول می کشد. جراح از طریق برش های داخل دهانی (دهان) یا جلوی گوش به ناحیه مورد نظر دسترسی پیدا می کند.

جراح شما بسته به نیازهای فردی و آناتومی صورت شما مناسب ترین روش برش را انتخاب می کند.

اصلاح زیگوماتیک برجستگی گونه را کاهش می دهد و از طریق یک برش داخل دهانی ، زاویه های گونه را نرم می کند.

استئوتومی قوس ضایعه را برش داده و اصلاح کرده و قوس زیگوماتیک دوباره ترمیم می شود. این روش به الاستیسیته پوست خوب در بیمار نیاز دارد زیرا ممکن است افتادگی در قسمت میانی به دلیل مقدار استخوانی که برداشته می شود تا عرض آن در میان میانه کاهش یابد ، رخ دهد.

کانتور صورت کشیده : جراحی کاهش فک

کانتور صورت کشیده

چندین روش جراحی برای کاهش و تغییر شکل فک پایین و رفع خط فک یا خط فک “مربع” وجود دارد. جراحی معمولاً بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ ساعت طول می کشد و فک پایین معمولاً از طریق برش های داخل دهانی قابل دسترسی است.

رویکردهای جراحی در تکنیک کاهش و تغییر اندازه فک و استفاده از جنبه آناتومیکی فک که مورد هدف متخصص پوست قرار میگیرد ، متفاوت است.

تراشیدن استخوان فک پایین

این کار برجستگی و برآمدگی فک را کاهش می دهد. این روش به طور کلی ۰٫۳-۰٫۵ سانتی متر از هر طرف صورت را حذف می کند تا فک و زاویه فک ظریف تری داشته باشید.

برداشتن زاویه فک پایین

 برداشتن بخشی از فک پایین برای لاغر شدن و زنانه شدن صورت انجام می شود. نتیجه حاصل از این کار یک تغییر شکل متوسط ​​در یک سوم پایینی صورت است ، که عرض ۰٫۵ تا ۰٫۸ سانتی متر از هر طرف فک برداشته شده است.

استئوتومی شکاف زاویه فک پایین

این روش برای بیماران با صورت مربع شکل متوسط ​​تا برجسته مناسب است. استئوتومی باعث کاهش قابل توجه فک از طریق برداشتن قشر خارجی فک پایین انجام می شود. همچنین عضلات فشرده نیز ممکن است کاهش یابد و از هر طرف صورت تا ۱ سانتی متر عرض برداشته می شود.

کانتور صورت کشیده : ژنیوپلاستی

جنیوپلاستی از طریق جراحی با افزایش یا کاهش سکل چانه را تغییر می دهد. اگر فک یا چانه مربعی قوی دارید ، از طریق استئوتومی ارتفاع چانه کاهش یافته یا گرد می شود. اگر چانه شما ضعیف باشد ، جراح برای شما کاشت انجام می دهد. ژنیوپلاستی ممکن است برای اطمینان از متناسب بودن صورت همراه با سایر روش های کانتورینگ انجام شود.

این عمل به صورت داخل دهانی انجام می شود ، بنابراین هیچ جای زخمی در صورت مشاهده نمی شود. برشی از طریق لثه در قسمت داخلی لب پایین ایجاد می شود تا به استخوان فک پایین و چانه دسترسی پیدا کندو سپس از اره کوچک برای شکستن استخوان چانه به صورت کنترل شده و انتقال آن به موقعیت جدید استفاده می شود.

کانتور صورت کشیده : جراحی V-Line

جراحی V-Line که به آن جراحی فک دوبل نیز می گویند – به روشی گفته می شود که ترکیبی از جراحی کاهش فک و ژنیوپلاستی است و با سه مرحله مشخص می شود: کاهش برآمدگی یا زاویه فک ، کاهش اندازه استخوان فک پایین و ماهیچه های توده ای و تغییر مجدد چانه و در نتیجه ایجاد پروفیل فک V-line.

خطرات و عوارض کانتور صورت کشیده با جراحی

انجام روش جراحی مستلزم آن است که در مورد هرگونه عارضه ای که بوجود می آید نگرشی آگاهانه داشته باشید. هر نوع جراحی تهاجمی خطراتی را به همراه دارد اما توجه کنید که مراجعه به جراح و متخصص حاذف و با تجربه، تاثیری مستقیم در کاهش هرگونه عوارض معمول دارد.

 برخی از عوارض عمومی که می توانند در نتیجه جراحی زیبایی ایجاد شوند عبارتند از:

با این حال ، خطرات خاص تری نیز وجود دارد که با جراحی کانتورینگ صورت همراه است. در موارد نادر ، مالارپلاستی منجر به عوارض زیر می شود:

عدم تقارن گونه ها

آویزان شدن گونه ها

تورم طولانی مدت

بی نظمی در کانتور صورت کشیده

درد یا مشکل در صحبت کردن یا لبخند زدن

جراحی کاهش فک نیز می تواند عوارض زیر را ایجاد کند:

خطرات زیر ممکن است در نتیجه عمل ژنیوپلاستی رخ دهد:

روش های غیرجراحی در کانتور صورت کشیده

استفاده از فیلر برای کانتور صورت کشیده

مسلماً محبوب ترین گزینه برای کانتورینگ صورت روش های غیرتهاجمی است. بهترین متخصص پوست در الیزه می گوید: “با تزریق فیلر به چین و چروک ها ، چین ها و حفره های صورت ، می توانید فرم صورت صاف تر ، پرتر و حالت دار تری برای گونه ایجاد کنید.” به طور خاص ، “ما می توانیم برای بهبود شکل ظاهری صورت و کانتور آن به استخوان گونه یا چانه، فیلر تزریق کنیم ، تزریق فیلر این امکان را می دهد تا هر فرم دلخواهی به صورت اعمال کنید، به این صورت که خط فک را به صورت غیر تهاجمی تعریف کنیم و عدم تقارن صورت را به طرز فوق العاده ای بهبود بخشیم.

مواد پرکننده بر پایه اسید هیالورونیک هستند (مارک های رایج شامل Juvederm و Voluma). این مواد براساس چگونگی ارتباط مولکول های اسید هیالورونیک با یکدیگر متفاوت هستند. قوام متفاوت آنها باعث می شود که برای نواحی مختلف صورت مناسب تر باشند. ” تفاوت این ژل ها در ماندگاری آنهاست که می تواند کانتور صورت کشیده را برای شما ماندگار کند.

از مواد پرکننده برای اصلاح مشکلات و ناهنجاری بینی نیز استفاده می شود.

بعضی پرکننده های دیگر ، مانند Radiesse و Sculptra ، با تحریک تولید کلاژن جدید با گذشت زمان کار می کنند ، و همچنین هنگامی که صحبت از حجم دادن به صورت می شود ، نتایج موفقیت آمیزی را به بار می آورند.

از مزایای مواد پرکننده می توان به قابلیت انعطاف پذیری و قابلیت استفاده در سراسر صورت و همچنین این واقعیت اشاره کرد که این روش در مقایسه با سایر گزینه های تهاجمی تر ، بدون درد و مقرون به صرفه است. عوارض جانبی نیز بسیار ناچیز است: “خطر قرمزی ، کبودی ، تورم و حساسیت با تزریق مواد پرکننده وجود دارد که به طور معمول در طی یک تا دو هفته برطرف می شود.”

در تزریق فیلر برای کانتور صورت کشیده، نتایج دائمی نیستند و پرکننده ها بسته به نوع پر کننده و محل تزریق معمولاً از سه ماه تا پنج سال دوام می آورند.

استفاده از بوتاکس برای کانتور صورت کشیده

کانتور صورت کشیده

از تزریق بوتاکس نیز می توان برای باریک ساختن فک استفاده کرد. متخصص پوست در الیزه می گوید: “تزریق بوتاکس به عضله ماسیتر – عضله بزرگ جونده در فک شما – باعث می شود که با گذشت زمان و تغییر در کشش عضلات ،می تواند فک مربع شکل را به فک قلبی شکل دیگری تبدیل کند.” همچنین اضافه می کند که بوتاکس همچنین می تواند به عضله چانه تزریق شود تا چین و چروک آن کاهش یابد و از قسمت جلوی آن کشیده شود.

 همانند پرکننده ها ، نتایج دائمی نیستند و لازم است تقریباً هر شش ماه تزریق را تکرار کنید.  با استفاده مکرر ، فعالیت عضله سرکوب می شود بنابراین عضله به مدت طولانی منقبض می شود و امکان باریک شدن فک را فراهم می کند. عوارض این کار بسیار ناچیز است و گرچه به طور کلی واحد بیشتری برای تزریق به صورت برای صاف کردن چین و چروک صورت مورد نیاز است ، اما هنوز هم مقرون به صرفه است.

استفاده از روش CoolSculpting برای کانتور صورت کشیده

متخصص پوست در الیزه می گوید ، این یکی دیگر از روش های کانتورینگ است که می تواند برای کانتور و بهبود قسمت پایین صورت و گردن مورد استفاده قرار گیرد. این روش با انجماد و تخریب سلولهای چربی کار می کند و به طور متوسط حدود ۲۰٪ کاهش چربی در ناحیه تحت درمان ایجاد می کند. مدت زمان درمان ناحیه چانه معمولاً حدود ۴۵ دقیقه است. عوارض جانبی احتمالی شامل قرمزی موقت ، تورم ، بی حسی و گزگز می باشد. در حالی که نتایج دائمی هستند ، به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه فوری نیستند و ماندگاری ممکن است تنها تا ۴ ماه ادامه یابد.

استفاده از روش   هایفوتراپی  برای کانتور صورت کشیده

روش های درمانی مانند هایفوتراپی از فرکانس رادیویی استفاده می کند ، به این صورت که انرژی الکتریکی گرما تولید می کند و پوست را محکم کرده و در دماهای بالاتر موجب ذوب چربی نیز می شود. متخصص پوست در کلینیک الیزه می گوید: “اعمال  گرما به صورت کنترل شده به پوست منجر به ایجاد کلاژن جدید می شود. که این به نوبه خود منجر به لیفت و سفت شدن پوست می شود.” روشهای مختلفی برای ایجاد انرژی فرکانس رادیویی وجود دارد ، هم روش های غیر تهاجمی (از طریق پد های موضعی که روی پوست قرار می گیرند) و هم تهاجمی ، از طریق میکرو سوزن ها  زیر پوست که روش اولی با حداقل عوارص همراه است ، اما دومی بسته به نوع خاص ، به یک تا هفت روز بهبود نیاز دارد.

 در روش هایفوتراپی پوست در ابتدا سفت می شود و کلاژن سازی تا یک سال بعد ادامه خواهد داشت. خطرات معمولاً کم است و درمان به خوبی قابل تحمل می باشد. این روش به ویژه برای فرم دهی مجدد و سفت شدن قسمت تحتانی صورت و گردن می تواند مفید باشد.

استفاده از روش   تزریق چربی برای کانتور صورت کشیده

بهترین جراح پلاستیک الیزه می گوید:

ما به عنوان جراح پلاستیک همه این مواد مصنوعی را در اختیار داریم ، اما مواد طبیعی نیز استفاده می کنیم.” “به جای استفاده از مواد پرکننده ، می توان چربی را از بدن خود بیمار گرفت و آن را در همان مناطق مورد نظر تزریق کرد.” وی اضافه می کند که استفاده از چربی به ویژه برای حجم دادن به گونه ها ، پر کردن حفره های زیر شکاف و تعریف خط فک بسیار مناسب است. این تهاجمی ترین گزینه در این لیست است ، زیرا چربی ابتدا باید از طریق لیپوساکشن از قسمت دیگر بدن شما گرفته شود و آماده سازی شود.  اما به طور کلی بسیار موثر و اساساً دائمی است.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد، به منظور کانتور صورت، ابتدا باید فرم صورت خود را بشناسید. شما می توانید با مراجعه به الیزه و صحبت با پزشک متخصص، مشاوره شوید و کانتور صورت با بهترین روش، بر اساس خواسته و انتظار شما انجام شود. مهم ترین عامل در کانتور صورت کشیده و یا هر نوع فرم صورت، انتخاب پزشک مناسب است که به شما بهترین روش را با حداقل عوارض جانبی ارائه دهد. پس در انتخاب مرکز زیبایی و همچنین پزشک متخصص نهایت دقت را داشته باشید.

الیزه لانژهدر زمینه ی زیبایی و مشکلات پوست و مو  و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *