بینی یکی از مهم‌ترین اعضا در چهره شما می‌باشد که تناسب آن با صورت می‌تواند زیبایی‌تان را دوچندان ‌کند؛ اما عمل جراحی بینی به روش سنتی علاوه بر هزینه زیاد ممکن است نگرانی‌هایی در مورد عوارض جراحی باز را نیز در شما ایجاد نماید. خوشبختانه روش‌های نوین بسیار خوبی مانند کوچک کردن بینی با لیزر وجود دارد که می‌توانید با صرف هزینه و عوارض کمتر به هدف خود دسترسی پیدا کنید. ما در ادامه این مقاله می‌خواهیم شما را بیشتر با کوچک کردن بینی با لیزر آشنا کنیم، اما قابل ذکر است این عمل زیبایی حتماً باید در مراکز زیبایی کاملاً معتبر و مجهز مانند مرکز تخصصی الیزه توسط کادری مجرب انجام شود تا نتایج مطلوب بدون ایجاد عوارض اتفاق بیفتند.

كوچك كردن بینی با لیزر

کوچک کردن بینی با لیزر چیست؟

همان‌طورکه می‌دانید فناوری لیزر یکی از فناوری‌های بروز و بسیار مفید در علم پزشکی است که از آن نه تنها برای اهداف درمانی بلکه برای بسیاری از مسائل زیبایی ازجمله از بین بردن مو‌های زائد بدن، برطرف کردن عارضه‌های پوستی مانند آکنه و اسکار و… استفاده می‌کنند.

در چند سال اخیر نیز از این تکنولوژی به وفور برای فرم دهی بینی و کوچک کردن آن استفاده شده است. بااین‌حال دستگاه‌های لیزری که برای هرکدام از موارد زیبایی گفته شده مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت هستند. کوچک کردن بینی با لیزر بر این اساس انجام می‌شود که با استفاده از امواج نور به‌صورت متمرکز پوست و چربی اضافی بینی از بین رفته و عارضه‌های ظاهری بینی ازجمله لکه‌های آفتاب نیز برطرف می‌شوند؛ بنابراین برخلاف برخی از عمل‌های زیبایی بینی این روش برای افراد دارای بینی گوشتی نیز کاربرد دارد.

مزایای کوچک کردن بینی با لیزر

کوچک کردن بینی با لیزر روشی پرطرفدار چه در میان متقاضیان و چه در میان متخصصان زیبایی است که مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر عمل‌های زیبایی بینی بخصوص نسبت به روش تهاجمی آن دارد. ازجمله مزایای این روش عبارت‌اند از:

کوچک کردن بینی با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

عمل کوچک کردن بینی با لیزر با استفاده از یک دستگاه ساطع کننده نور لیزر با طول‌موج‌های خاص انجام می‌شود. در این روش متخصص زیبایی شما دستگاه را بر اساس میزان تغییری که می‌خواهد بر روی فرم بینی شما بدهد تنظیم کرده و با کشیدن دسته لیزری که نور لیزر را به قسمت‌های مختلف ساطع می‌کند تغییرات موردنظر را ایجاد می‌کند.

در قسمت‌های مختلف فرم دهی بینی باید این امواج کم‌ و زیاد شوند؛ بنابراین بسیار مهم است که متخصص انجام دهنده این کار علاوه بر مهارت کار با دستگاه لیزر به آناتومی صورت به طور کامل آشنایی داشته باشد تا متناسب با صورت شما فرم دهی انجام شود. به همین خاطر حتماً باید توسط متخصصین زیبایی و در مراکز معتبر این عمل زیبایی را انجام دهید.

آیا کوچک کردن بینی با لیزر برای من مناسب است؟

انجام عمل کوچک کردن بینی با لیزر به نظر بسیار ساده می‌آید، اما در اصل‌کاری کاملاً تخصصی است و به دلیل امواج نوری لیزر برای هر فردی مناسب نمی‌باشد. اگر شرایط زیر را داشته باشید نمی‌توانید از روش لیزر برای کوچک کردن بینی و فرم دهی به آن استفاده نمایید:

به طور کلی هر نوع بینی را نمی‌توان با لیزر کوچک کرد. به عنوان مثال بینی‌هایی که بیش از حد استخوانی یا بزرگ هستند، حتما برای اصلاحات مورد نیاز باید جراحی رینوپلاستی را انجام دهند. بنابراین تنها اختلالات و اختلافات و مشکلات خفیف بینی اعم از بینی که کمی گوشتی باشد یا ناهمواری‌های داشته باشد را می‌توان با لیزر ( پلکسی) یا روش‌های غیر جراحی درمان کرد. از جمله سایر روش‌های غیر جراحی می‌توان به استفاده از تکنیک آنزیم برای ریز کردن بافت‌های اضافی، پلاسما جت و … اشاره نمود.

عوارض کوچک کردن بینی با لیزر

در کوچک کردن بینی و فرم دهی به آن با هر روشی هم که انجام شود و حتی اگر مانند لیزر یک روش کم تهاجمی باشد، احتمال بروز عوارضی مانند قرمزی، کبودی و تورم وجود دارد؛ زیرا به‌هرحال ساختار‌های داخل بینی تغییر کرده است و همین امر سبب بروز عوارض می‌شود؛ بنابراین نگران این موضوع نباشید.

عموماً بعد از انجام کوچک کردن بینی با لیزر با عمل به دستورات بهترین دکتر زیبایی بینی در تهران یا دیگر شهرها انجام دهنده این روش قطعاً خیلی زود این عوارض کاهش پیدا خواهند کرد و به مرور به‌طور کامل برطرف می‌شوند. اما عارضه دیگری که ممکن است رخ بدهد سوختن پوست و تغییر رنگ پوست بینی می‌باشد که درنتیجه باعث تفاوت رنگ آن با سایر قسمت‌های پوست صورت می‌شود.

این عارضه تنها به دلیل عدم مهارت کافی فرد انجام دهنده و تنظیمات اشتباه امواج لیزری اتفاق می‌افتد. به همین دلیل در ابتدا نیز تأکید کردیم که برای انجام این عمل زیبایی بسیار مهم است که به یک مرکز تخصصی زیبایی معتبر مانند مرکز تخصصی الیزه مراجعه نمایید تا این عمل با مهارت بالا و کاملاً دقیق انجام شود و علاوه بر نتایج مطلوب‌تری که ایجاد خواهد شد، نگرانی در مورد بروز چنین عوارضی نیز از بین برود.

مراقبت‌های لازم بعد از انجام کوچک کردن بینی با لیزر

بااینکه این عمل زیبایی یک عمل بسیار کم تهاجمی است، اما باز هم باید بعد از انجام آن برخی از مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا بهترین نتیجه برایتان حاصل شود.

تمامی دستورات مورد نیاز برای مراقبت بعد از عمل توسط متخصص زیبایی به شما داده می‌شود که باید کاملاً آن‌ها را انجام دهید؛ اما مورد بسیار مهمی که در مورد مراقبت بعد از عمل کوچک کردن بینی با لیزر وجود دارد این است که پوست بسیار حساس می‌شود و آماده است که هر ماده‌ای را با درصد بالا جذب نماید؛ بنابراین نباید تا مدتی بعد از انجام این عمل در برابر نور مستقیم آفتاب بخصوص بدون محافظ‌های مکانیکی مانند کلاه و عینک یا محافظ‌های شیمیایی مانند ضد آفتاب قرار بگیرید.

در غیر این صورت احتمال آفتاب‌سوختگی شدید و تغییر رنگ بینی شما وجود خواهد داشت.

سخن پایانی

همان‌طورکه ملاحظه کردید عمل زیبایی بینی به دلیل کم تهاجمی بودن آن و عوارض کمی که دارد یکی از بهترین عمل‌های زیبایی و فرم دهی به بینی است که می‌تواند برای شما نیز انتخاب بسیار مناسبی باشد.

هرچند این عمل به دلیل اینکه نیازی به بیهوشی و دوران نقاهت طولانی ندارد، بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما هرکسی توانایی انجام آن به‌درستی را ندارد. فردی که می‌خواهد عمل کوچک کردن بینی با لیزر را انجام دهد باید علاوه بر داشتن دانش کافی در مورد لیزر و نحوه کار با دستگاه ،کاملاً به فرم و آناتومی صورت نیز آشنا باشد تا بتواند در ابتدا تشخیص دهد که این روش برای شما مناسب است و بعد هم هنگام انجام عمل امواج لیزر را طبق فرمی که برای شما مناسب‌تر است کم ‌و زیاد کند.

از طرفی افرادی که مهارت کافی در کار کردن با دستگاه‌های لیزر را ندارند ممکن است با تنظیمات اشتباه باعث عوارضی مانند سوختگی پوست شوند؛ بنابراین باز هم تأکید می‌کنیم که در انتخاب مرکز و متخصص انجام دهنده این عمل در صورت تمایل، بسیار دقت کنید و برای این کار وقت بگذارید تا به نتایج دلخواهتان برسید.

خوشبختانه در مرکز تخصصی الیزه متخصصان زیبایی بسیار باتجربه و ماهری در این زمینه فعال هستند که می‌توانند بهترین عمل کوچک کردن بینی با لیزر را با بروزترین تجهیزات پزشکی لیزری برایتان انجام دهند و انجام این عمل در این مرکز با حداقل عوارض احتمالی همراه خواهد بود که جای هیچ نگرانی برای شما نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *