درمان خانگی منافذ باز پوست صورت و رهایی از این مشکل همواره دغدغه ی شمار زیادی از افراد سراسر جهان می باشد.شاید برایتان پیش آمده باشد وقتی به آینه نگاه می کنید ، احساس می کنید که اگر منافذ باز پوستتان از بین برود ، پوست شما جذاب تر به نظر می رسد و زیباتر می شوید؟ در واقع کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا منافذ کمتر به چشم بیایند.

اگر بخواهید این منافذ به صورت قطعی درمان شوند راه حل آن مراجعه به بهترین متخصص پوست است.اما در این مقاله توصیه هایی را در جهت درمان خانگی منافذ  باز پوست صورت در اختیارتان قرار می دهیم تا قبل از مراجعه به بهترین متخصص پوست از آنها استفاده نمایید.

آنچه در این مقاله می خوانید :

درمان خانگی منافذ باز پوست صورت

به منظور درمان خانگی منافذ پوست صورت فقط از محصولات مراقبت از پوست و آرایش های غیرکومدوژن استفاده کنید.

غیرکومدوژن به معنی این است که محصول مورد استفاده تان منافذ باز پوست شما را مسدود نمی کند. هنگامی که منافذ مسدود می شوند ، بزرگتر می شوند و حالت برجسته پیدا میکننند.

برای جلوگیری از وقوع این شرایط تا قبل از مراجعه به بهترین متخصص پوست و درمان قطعی منافذ باز پوست صورت توسط او ، در مورد هر آنچه که استفاده می کنید، به دنبال یکی از شرایط زیر باشید:

اگر یکی از این شرایط را مشاهده نکردید ، از محصول مورد نظر استفاده نکنید.

توصیه هایی در جهت درمان  خانگی منافذ باز پوست صورت

روزی دو بار صورت خود را تمیز کنید.

منافذ مسدود شده و یا یک چهره چرب می توانند منافذ را بزرگتر نشان دهند.به منظور درمان خانگی منافذ باز پوست صورت و تا قبل از درمان قطعی منافذ باز پوست صورت ومراجعه به بهترین متخصص پوست، تمیز کردن صورت دو بار در روز می تواند منافذ باز پوست را بهبود بخشد .هنگام پاک کردن صورت خود ،از توصیه های زیر استفاده نمایید تا اثربخشی بیشتری داشته باشد:

از رتینول استفاده کنید.

اگر پوست شما چرب است و آکنه خفیف دارید و یا پوستتان نسبت به گذشته بسیار سفت تر به نظر می رسد ، منافذ باز پوست شما می تواند بزرگتر به نظر برسد. استفاده از یک محصول مراقبت از پوست با رتینول در درمان خانگی منافذ باز پوست صورت به شما کمک میکند. برای گرفتن بهترین نتیجه  تا قبل از درمان قطعی منافذ باز پوست صورت، محصول را قبل از رختخواب بمالید.

نکاتی که میبایست در استفاده از این محصولات جهت درمان خانگی منافذ باز پوست صورت در نظر گرفت:

در صورت وجود آکنه، آن را درمان کنید.

وجود آکنه منافذ بار پوست شما را برجسته تر می کند. استفاده از پاک کننده با اسید سالیسیلیک ممکن است در این حالت به درمان خانگی منافذ باز پوست صورت کمک کند. مطالعات نشان می دهد اسید سالیسیلیک می تواند منافذ باز پوست را مسدود کند. برخی از پاک کننده های حاوی اسید سالیسیلیک به اندازه کافی ملایم هستند و هر روز می توانند از آنها استفاده کنید.

اگر اسید سالیسیلیک پوست شما را خشک یا تحریک می کند ، پاک کننده های دیگر را امتحان کنید. هنگام بیدار شدن و قبل از خواب از یک پاک کننده ملایم و غیر کامدوژنیک استفاده کنید.

بسیاری از افرادی که آکنه و جای جوش دارند برای کنترل  و درمان قطعی آکنه خود به چیزی بیش از سالیسیلیک نیاز دارند.  برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درمان آکنه و جای جوش ،به مقاله از بین بردن جای جوش  و مقاله درمان اسکار زخم ، سوختگی  و آکنه مراجعه نمایید.

کلینیک زیبایی الیزه لانژه همواره با رعایت تمامی اصول بهداشتی و داشتن نتایج قابل قبول و رضایت بخش یکی از بهترین و پیشرفته ترین کلینیک ها در شهر تهران می باشد.

از ضد آفتاب استفاده کنید.

اگر آفتاب به پوست شما آسیب برساند ، استحکام پوستتان کاهش می یابد. هنگامی که پوست شروع به از بین بردن استحکام خود می کند ، منافذ باز پوست قابل توجه تر به نظر می رسند. این آسیب با گذشت زمان ایجاد می شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده و ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر به جلوگیری از آسیب دیدگی در مقابل آفتاب کمک می کند. برای محافظت از پوست خود ، هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید ، حتی اگر هوا بارانی یا سرد باشد.استفاده از ضدآفتاب تا قبل از درمان قطعی منافذ باز پوست صورت و مراجعه به دکتر پوست خوب بسیار موثر می باشد.

لایه برداری

لایه برداری  موجب می شود که منافذ باز پوست کمتر مورد توجه باشد.

اگر لایه برداری  پوست شما را اذیت می کند و یا مطمئن نیستید که این روش برای شما مناسب باشد ، یک متخصص پوست خوب دارای مجوز می تواند به شماکمک کند. با مراجعه به یک متخصص پوست ، می توان فهمید که آیا لایه برداری برایتان مفید می باشد یا خیر.

برای به دست آوردن نتایج مورد نظر خود ، باید در ابتدا به دکتر پوست خوب مراجعه کرده و تحت نظر و تجویز او لایه برداری کنید تا به پوست خود آسیب نرسانید و درمان قطعی منافذ باز پوست صورت به درستی صورت بگیرد.

با پوست خود با ملایمت رفتار کنید.

ساییدن پوست باعث تحریک پوست شما می شود .فشردن و یا به اصطلاح ور رفتن  با پوست می تواند پوست شما را تحریک کند و باعث می شود منافذ قابل توجه تر به نظر برسد.

به همین دلایل با پوست خود بسیار ملایم باشید.

درمان پوست های آسیب دیده

با افزایش سن ، پوست استحکام خود را از دست می دهد و شروع به لک شدن می کند. در صورت افتادگی پوست ، منافذ باز پوست صورت بزرگتر به نظر می

رسند.

در این حالت برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت شما باید به دکتر پوست خوب مراجعه کنید.یک متخصص پوست می تواند پوست شما را معاینه کند و به شما بگوید چه چیزی پوست شما را محکم می کند.

کلینیک زیبایی الیزه لانژههمواره با رعایت تمامی اصول بهداشتی و داشتن نتایج قابل قبول و رضایت بخش یکی از بهترین و پیشرفته ترین کلینیک ها در شهر تهران می باشد.