همه چیز درباره روشن شدن پوست با زالو درمانی

زالو، کلمه‌ای که با شنیدن آن تصویری از یک کرم سیاه، لزج و نه‌چندان زیبا در ذهنمان شکل می‌گیرد. جالب است بدانید که از روشن شدن پوست با زالو درمانی نیز استفاده می‌شود. مواد موجود در بزاق دهان زالو، تأثیر بسزایی بر درخشندگی و شفافیت پوست دارد. از طرفی با گسترش روش‌های مدرن مراقبت پوستی و باتوجه‌به عوارض و هزینه‌های گزافی که استفاده از آن‌ها دارد، زالو برای روشن شدن پوست صورت، گزینة مناسبی جهت برگرداندن شفافیت پوست است. در ادامة این مطلب با ما همراه باشید تا با روشن شدن پوست با زالو درمانی و سفید شدن پوست صورت سبزه بیشتر آشنا شویم.

 

همه چیز درباره روشن شدن پوست با زالو درمانی

 

 

چگونه از زالو برای روشن شدن پوست استفاده می‌شود؟

زالو پس از قرارگرفتن روی پوست، بزاق دهان خود را بر روی پوست ترشح می‌کند. بزاق دهان زالو، حاوی آنزیم‌هایی است که دارای خواص ضدانعقادی و گشادکنندة عروق بوده و به بهبود گردش خون در عروق کمک می‌کنند. بزاق دهان زالو حاوی آنزیم‌هایی از قبیل اگلین، هیرودین، بدلین و اگراز بوده که با خاصیت ضدانعقادی و گشادکنندگی عروق، به گردش خون در عروق کمک می‌کنند. با بهبود گردش خون عروق، تیرگی و کدری پوست بهبود می‌یابد و این‌گونه، روشنی پوست بوسیله استفاده از زالوی درمانی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

آیا از نوع خاصی از زالو، برای روشن شدن پوست با زالو درمانی استفاده می‌شود؟

بله. برای مقاصد زیبایی از زالوهای کوچک استفاده می‌شود. زالوها دارای 3 فک و دندان‎هایی هستند که با استفاده از آن‌ها موضع را سوراخ کرده و شروع به خون‌خواری می‌کنند. زالوهای بزرگ برای مقاصد زیبایی مناسب نیستند و ممکن است جای دهان آن‌ها برای مدت طولانی باقی بماند.

 

آیا روشن شدن پوست با زالو درمانی دردناک است؟

خیر. در بزاق دهان زالو موادی وجود دارد که به‌عنوان بی‌حس‌کننده عمل کرده و موضع خونخواری زالو را بی‌حس می‌کند. پس نگران نباشید. به‌جای اینکه از روش‌های تهاجمی و گران‌قیمت مدرن برای ترمیم و جوان‌سازی پوست خود استفاده کنید، با هزینة بسیار کمتر، بدون درد و ریسک اعمال جراحی و تهاجمی، روشنی پوست بوسیله استفاده از زالوی درمانی را امتحان کنید.

 

آیا روشن شدن پوست با زالو درمانی خطرناک است؟

روشنی پوست بوسیله استفاده از زالو درمانی، یک روش طبیعی و بی‌خطر برای جوان‌سازی پوست است. در بزاق دهان زالو موادی با خاصیت ضدعفونی‌کننده وجود دارد که به‌عنوان یک آنتی بیوتیک عمل می‌کند. قبل از شروع خون‌خواری، زالو بزاق دهان خود را بر سطح پوست ترشح کرده و موضع خون‌خواری را ضدعفونی می‌کند. سپس بادکش‌های دهان خود را بر موضع قرار داده و مکش ایجاد می‌کند. پس موضع خون‌خواری، کاملاً تمیز است.
پس از به‌کارگیری روش روشنی پوست با استفاده از زالوی درمانی ، باتوجه‌به وجود مواد گشادکنندة عروق و ضدانعقاد در بزاق زالو، به محل خون‌خواری زالو به مدت 8-12 ساعت خون‌ریزی دارد. جریان‌یافتن خون رو به سطح پوست، باعث خروج آلودگی‌ها و مانع ورود آلودگی شده و این امر به‌عنوان یک عامل محافظت‌کننده در برابر عفونت در روش روشنی پوست بوسیله استفاده از زالو درمانی، تلقی می‌شود.

 

آیا درمان روشن شدن پوست با استفاده از زالو درمانی عوارضی دارد؟

روشنی پوست بوسیله استفاده از زالوی درمانی هم مانند هر روش درمانی دیگر، می‌تواند عوارضی داشته باشد. از جمله عوارض زالو درمانی می‌تواند به موارد زیر شار کرد:

  • ♦ افت فشارخون: افت فشارخون در اثر مکش خون توسط زالوها و خونریزی پس از آن اشاره کرد. این افت فشارخون می‌تواند به‌صورت سرگیجه بروز پیدا کند.
  • ♦ عفونت: درصورتی‌که روشنی پوست با استفاده از زالوی درمانی ، در مراکز غیرمعتبر و غیربهداشتی انجام شود، می‌تواند منجر به عفونت و بروز بیماری در افراد شود. در مراکز معتبر زالو درمانی زیر نظر متخصص طب سنتی، از هر زالو فقط یک‌بار و برای یک فرد استفاده می‌شود که از انتقال بیماری بین افراد مختلف جلوگیری شود. اما در مراکز غیرمعتبر و غیربهداشتی، ممکن است این نکته رعایت نشود و استفاده از زالوی مشترک برای درمان افراد مختلف باعث انتقال بیماری‌های میکروبی خطرناک بین افراد شود.
  • ♦ حساسیت: ممکن است بعضی افراد بدون اینکه بدانند به مواد موجود در بزاق زالو حساسیت داشته باشند و پس از زالوی درمانی ، دچار طیفی از واکنش‌های حساسیتی شوند.

 

آیا روشن شدن پوست با استفاده از زالو درمانی، نیاز به آمادگی خاصی دارد؟

جهت انجام درمان روشنی پوست بوسیله استفاده از زالوی درمانی ، به مراکز معتبر تخصصی طب سنتی مراجعه کنید. باید مطمئن شوید که زالوی استفاده شده قبلاً برای کسی استفاده نشده باشد. به عبارتی در مراکز درمانی معتبر، از هر زالو فقط یک‌بار جهت درمان روشنی پوست با استفاده از زالو درمانی استفاده می‌شود.
زیرا باتوجه‌به اینکه زالو از خون شما تغذیه می‌کند، هرگونه میکروبی که در خون شما وجود داشته باشد، به بدن این زالو وارد شده و در صورت استفادة مجدد برای افراد دیگر بیماری‌زاست.
موضعی که برای روشنی پوست بوسیله استفاده از زالوی درمانی انتخاب می‌شود، باید تمیز و عاری از مو و هرگونه آلودگی باشد.
یک روز قبل از زالوی درمانی ، حتماً با مشورت پزشک، از آسپرین، کلوپیدوگرل، وارفارین و سایر داروهای ضدانعقاد خون استفاده نکنید.
پس از درمان روشنی پوست با زالو درمانی، تا یک هفته پوست مستعد حساسیت است. پس، از مواد شویندة عطردار، تا یک هفته پس از درمان روشنی پوست بوسیله استفاده از زالوی درمانی خودداری کنید.
پانسمان موضعی که برای روشن شدن پوست با استفاده از زالوی درمانی انتخاب کردید را، تا 24 ساعت باز نکنید.
پس از زالو درمانی، فعالیت بدنی شدید نداشته باشید و استراحت کافی داشته باشید.

 

آیا روشن شدن پوست با زالو درمانی برای همة افراد مناسب است؟

خیر. با اینکه زالوی درمانی روش ایمنی است، همچنان برخی افراد نباید زالو درمانی انجام دهند.
افرادی که نباید زالوی درمانی انجام دهند عبارت‌اند از:

  • ♦ خانم‌های باردار
  • ♦ افراد زیر 18 سال
  • ♦ افرادی که سابقة بیماری گوارشی دارند.
  • ♦ افرادی که مبتلا به کم‌خونی یا مستعد کم‌خونی هستند.
  • ♦ افرادی که دارای اختلال انعقاد خون هستند.

 

روشن شدن پوست با زالو درمانی و سایر کاربردهای زالو درمانی

زالوی درمانی در طب سنتی کاربردهای بسیار گسترده و متنوعی دارد. از زالو درمانی در حوزه‌های مختلف پزشکی و سلامت استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ♦ روشن کردن پوست بوسیله استفاده از زالوی درمانی
  • ♦ بهبود بیماری‌های مغزی و سردردها از جمله سردردهای میگرنی
  • ♦ کاهش احتمال سکتة مغزی
  • ♦ بهبود بیماری اندام‌ها از جمله لرزش دست‌وپا
  • ♦ کاهش ریسک بیماری‌های قلبی از جمله گرفتگی عروق و سکتة قلبی
  • ♦ تنظیم فشارخون و جلوگیری از غلظت خون
  • ♦ حفظ و دستیابی به زیبایی‌اندام
  • ♦ بهبود ریزش مو
  • ♦ بهبود آکنه و جوش صورت و بدن
  • ♦ کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • ♦ تنظیم سطح قند خون و کاهش‌دادن احتمال ابتلا به دیابت شیرین

 

مقایسة روشن شدن پوست با زالو درمانی با روش‌های مدرن

استفاده از زالو برای روشن شدن پوست یک روش از طب سنتی و ایمن، کم‌هزینه و آسان است که با بهبود گردش خون در پوست شما، باعث رفع لخته و درخشندگی و شفافیت پوست شما می‌شود. در روش مدرن روشن کردن پوست ، با استفاده از دستگاه‌ها و مواد شیمیایی خاص، به‌صورت تهاجمی به روشن‌کردن پوست شما می‌پردازند که ممکن است باعث آسیب شدید پوست شما شود. همچنین روش مدرن روشن‌کردن پوست، گران‌قیمت بوده و باتوجه‌به اینکه نیاز به جلسات متعدد برای نتیجه‌گرفتن دارد، از نظر اقتصادی اصلاً به‌صرفه نیست.
انواع روش‌های مدرن برای روشن شدن پوست که ممکن است به‌جای روشن کردن پوست بوسیله زالو بکار روند، عبارت‌اند از:

  • ♦ داروهای تزریقی: یکی از روش‌های مدرنی که برای روشن شدن پوست استفاده می‌شود، تزریق ویتامین سی و گلوتاتیون است. ویتامین سی و گلوتاتیون، خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و به‌عنوان محرک ساخت کلاژن و الاستین و یک‌دست کردن رنگ پوست عمل می‌کنند. با تحریک ساخت کلاژن و الاستین، به کاهش چین‌وچروک کمک کرده و با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود به ازبین‌بردن لک‌های پوستی و روشن‌کردن آن کمک می‌کنند.
  • ♦ درمان با لیزر: روشن کردن پوست با لیزر، روشی نسبتاً گران است که با تاباندن امواج نور لیزر بر سطح پوست، لایة سطحی آن را از بین برده و به یک‌دست شدن رنگ پوست کمک می‌کند. باتوجه‌به اینکه درمان با لیزر دردناک است، قبل از جلسة لیزر از بی‌حسی موضعی و مسکن‌ها استفاده می‌شود.
    برای دیدن نتیجة لیزردرمانی، باید حدود 20 روز صبر داشته باشید. پس از این مدت‌زمان، پوست شما یک‌دست و شفاف‌تر خواهد شد.
  • ♦ درمان با کرایو: در روش کرایو، با استفاده از نیتروژن مایع، ضایعات و سلول‌های سطحی پوست منجمد شده و از بین می‌روند. بعد از گذشت چند روز لایة جدیدی روی سطح پوست می‌آید و به یک‌دست شدن و ازبین‌رفتن ضایعات تکی پوست مانند خال و زگیل کمک می‌شود.
  • ♦ میکرودرم ابریژن: میکرودرم ابریژن یک روش کم تهاجمی است که در آن به‌وسیلة یک دستگاه با سری الماس و با کمک مواد شیمیایی، سطح پوست ساییده می‌شود. با اسن کار، سطح پوست یک‌دست شده و سالم‌تر به نظر می‍رسد.
  • ♦ درم ابریژن: درم ابریژن یک روش جراحی است که بیشتر برای جای زخم‌های عمیق و شدید استفاده می‌شود. در این روش لایة سطحی پوست برداشته شده و پوست از زیر ترمیم می‌شود. دورة نقاهت این روش طولانی بوده و ممکن است چند ماه طول بکشد.
  • ♦ لایه‌بردارهای شیمیایی: محلول‌های شیمیایی با فرمولاسیون خاص و مناسب پوست، می‌توانند با ازبین‌بردن لایة سطحی و مردة پوست، به پاک‌سازی و یک‌دست کردن رنگ و بافت پوست شما کمک کند. در حقیقت با انجام لایه‌برداری شیمیایی، آسیب سطحی عمدی روی پوست ایجاد می‌کنید و پوست را مجبور می‌کنید که خود را بازسازی کند. بعد از انجام لایه‌برداری شیمیایی، ممکن است تا یک هفته شاهد پوسته‌پوسته شدن پوست خود باشید؛ اما بعد از یک تا دو هفته، تأثیر آن را خواهید دید. لایه‌برداری شیمیایی، برای پوست‌هایی با تناژ روشن بهتر از پوست‌های تیره جواب می‌دهد. لایه‌بردارهای شیمیایی ضعیف‌تر با برندهای مختلف، در داروخانه‌ها موجود است؛ اما لایه‌برداری عمیق و قوی، باید تحت‌نظر متخصص پوست انجام شود.

 

توصیه‌هایی برای بهبود نتیجة روشن شدن پوست با زالو درمانی

راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند نتیجة بهتری از روشن کردن پوست بوسیله استفاده از زالوی درمانی بگیرید. بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ♦ استفاده از ضدآفتاب: تاحدامکان، در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید. درصورتی‌که در معرض نور آفتاب قرار دارید، حتماً از ضدآفتاب مناسب پوست خود استفاده کرده و هر 2 ساعت آن را تمدید کنید. استفاده از ضدآفتاب در کنار روشن شدن پوست با استفاده از زالو درمانی، نتایج حاصل از آن را دوچندان می‌کند.
  • ♦ داشتن روتین پوستی مناسب: استفاده از سه رکن اصلی مراقبت پوستی، یعنی شوینده و مرطوب‌کننده و ضدآفتاب مناسب با نوع پوست، می‌تواند نتایج حاصل از روشن کردن پوست بوسیله استفاده از زالوی درمانی را چندبرابر کند. هر روز صبح و شب پوست صورت خود را از آلودگی‌ها پاک کنید و با مرطوب‌کنندة مناسب رطوبت‌رسانی کنید. هنگام مواجهه با آفتاب از ضدآفتاب مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید.
  • ♦ عملکرد مناسب گوارشی: با مصرف میوه و سبزیجات، فیبر موردنیاز بدن را در برنامة غذایی خود بگنجانید تا از یبوست جلوگیری کنید. رعایت رژیم غذایی مناسب با شرایط بدن، در کنار زالو درمانی، می‌تواند نتایج چشمگیری بر زیبایی و درخشندگی پوست شما داشته باشد.
  • ♦ تغذیة سالم: داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف کم قند و چربی، در کنار زالوی درمانی ، به سلامت پوست شما کمک شایانی می‌کند.
  • ♦ فعالیت بدنی مرتب: با داشتن فعالیت بدنی مرتب برای 5 روز در هفته، می‌توانید گردش خون و اکسیژن‌رسانی به اعضای بدن خود را افزایش دهید. از سوی دیگر، زالو درمانی به گردش خون در عروق شما و افزایش اکسیژن‌رسانی به بافت‌های شما کمک می‌کند. پس همراه شدن روشن کردن پوست با استفاده از زالوی درمانی و فعالیت بدنی مرتب، می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای بر سلامت بدن و زیبایی پوست شما داشته باشد.
  • ♦ خواب مناسب: رعایت بهداشت خواب و داشتن خواب کافی و باکیفیت در کنار روشن کردن پوست بوسیله استفاده از زالو درمانی، می‌تواند سلامت و زیبایی پوست شما را بیشتر کند.
    برای رعایت بهداشت خواب موارد زیر را رعایت کنید:

    • ♦ ساعت خواب و بیداری مشخص و ثابتی داشته باشید.
    • ♦ محل خواب خود را با رنگ‌ها و وسایل مناسب خواب دکور کنید.
    • ♦ از موبایل و وسایل الکترونیکی دیگر قبل از خوابیدن استفاده نکنید.
    • ♦ ساعت زیستی بدن خود را با نور طبیعی روز همگام کنید.
    • ♦ دمای محیط هنگام خواب خود را تنظیم کنید به‌طوری‌که بیش از حد گرم یا سرد نباشد.
    • ♦ سعی کنید در طول روز خصوصاً قبل از خواب بیش از حد معمول مایعات ننوشید.
    • ♦ آخر شب چرت نزنید.
    • ♦ در طول روز فعالیت بدنی داشته باشید تا خسته شوید.
    • ♦ قبل از خواب هر شب کتاب بخوانید و تمرین‌های ریلکسیشن را انجام دهید.
  • ♦ به‌صورت خود دست نزنید: ما در طول روز با استفاده از دستانمان کار می‌کنیم، غذا می‌خوریم و به سطوح و وسایل مختلف دست می‌زنیم. پس طبیعی است که دستانمان آلوده به انواع میکروب‌ها باشد. اگر با این دستان آلوده به‌صورت خود دست بزنید، آلودگی را به پوست صورت خود منتقل می‌کنید که این موضوع باعث بروز جوش و آکنه بر صورت شما می‌شود. رعایت این نکته پس از انجام روشن کردن پوست با استفاده از زالوی درمانی، نتایج چشمگیری بر بهبود جوش و آکنة شما خواهد داشت.

 

سخن پایانی

پوست ما بزرگ‌ترین عضو بدن ما، باارزش‌ترین لباس ما و اولین سد دفاعی بدن ماست. پس محافظت از پوست چه از نظر زیبایی و چه از نظر سلامتی اهمیت بسیار بالایی دارد. باتوجه‌به عوارض و هزینه‌های گزاف درمان‌های مدرن و تهاجمی پوست، بهتر است روشن شدن پوست با زالو درمانی را امتحان کنید که منجر به درخشندگی و شفافیت پوست شما می‌شود.
دقت کنید که برای انجام زالوی درمانی ، به متخصص این کار مراجعه کنید. حتی زالوی درمانی که روش ایمنی است، درصورتی‌که توسط فرد غیرمتخصص انجام شود می‌تواند عوارضی از قبیل عفونت، حساسیت داشته باشد. در صورت تمایل به زالو درمانی، می‌توانید به کلینیک ما مراجعه کنید تا زیر نظر افراد متبحر و متخصص روشن شدن پوست با زالو درمانی را تجربه کنید و از پوست شفاف و شاداب خود لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + بیست =