سفید شدن پوست با عمل جراحی

سفید شدن پوست با عمل جراحی

 سفید شدن پوست با عمل جراحی یا همان استفاده از روش‌های تهاجمی، راهکاری سریع، هوشمندانه و موثر است. بسیاری از افراد، در اثر شرایط محیطی نامناسب و عدم رعایت روتین پوستی، با تیره شدن تناژ پوست مواجه می‌شوند. این مشکل پوستی، رایج بوده و افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما جای نگرانی نیست. روش‌های نوین امروز باعث می‌شود شما به اعتماد به نفس و زیبایی بیشتری دست یابید. اما از طرفی انتخاب نادرست پزشک و یا مراکز غیر معتبر در این زمینه عواقب جبران‌ناپذیری چون عفونت‌ و آسیب‌های شدیدی به پوست وارد خواهد کرد. در این مقاله، تمامی روش‌های نوین پزشکی برای سفید شدن پوست صورت سبزه را بیان می‌کنیم و سپس به بررسی معایب و مزایا و نیز هزینه‌ی انجام آن‌ها می‌پردازیم و در آخر کلینیک‌های معتبر و پر طرفدار تهران را در این زمینه به شما معرفی خواهیم کرد.

روش‌های مختلف سفید شدن پوست با جراحی

افراد با قومیت و ملیت متفاوت، تناژهای پوستی مختلفی دارند. برخی دارای پوست تیره و برخی پوست روشن هستند. علاوه بر ژنتیک، عوامل متعددی در تیره یا روشن بودن پوست تاثیر‌گذار هستند. برای مثال: رعایت نکردن روتین پوستی و عدم استفاده از ضد آفتاب و بسیاری از فاکتورهای دیگر، همگی، باعث تیره شدن پوست می‌شوند. اما در این میان، افرادی هم هستند که پوست روشن، درخشان و بسیار شفاف دارند. اگر بخواهیم راز سفید بودن پوست آن‌ها را بدانیم، حتماً باید از روتین پوستی آن‌ها مطلع شویم. روش‌های مختلفی برای بهبود تناژ پوست و شفاف کردن هرچه بیشتر آن وجود دارد. سفید شدن پوست با جراحی یکی از این روش‌ها است که با استفاده از متدهای مداخله‌گر، باعث از بین بردن لکه‌ها و عوامل تاثیرگذار در تیرگی  پوست می‌شود.

رنگ پوست طبیعی به دلیل وجود رنگ‌ریزه‌هایی نظیر: ملانین، هموگلوبین و کارتن یکنواخت به نظر می‌رسد. اما به مرور زمان شرایط محیطی و ژنتیک باعث تغییر رنگ پوست و متمایل کردن آن، به کدری و تیرگی می‌شود. با اینکه رنگ ریزه‌های پوست به طور مساوی در تمام قسمت‌های پوست صورت و بدن تقسیم می‌شوند، گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم که رنگ پوست صورت با بدن یکدست نیست. دلیل آن رعایت نکردن بسیاری از فاکتورها و عدم رسیدگی به بیماری‌های پوستی و قدیمی شدن برخی از لکه‌ها است.

 یک پزشک متخصص بر اساس شرایط و نیاز پوست شما، از اقدامات مختلفی برای درمان پوست استفاده می‌کند؛ که سفید شدن پوست با جراحی، یکی از این روش‌ها است. تمام این متدهای درمانی از لحاظ سرعت مشاهده نتیجه، با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه می‌دهند و برخی در طولانی مدت. بنابراین فرقی نمی‌کند که دچار چه مشکل پوستی هستید، هنگام مراجعه به پزشک و انجام ارزیابی‌های اولیه، مشخص خواهد شد که چه روش درمانی برای شما مناسب‌تر است. در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین راهکارهای سفید کردن پوست آشنا می‌کنیم.

روش درم‌آبژن

اگر به دنبال سفید شدن پوست با جراحی هستید یکی از روش‌های مداخله‌گر و تقریباً تهاجمی که توسط پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد، درم آبژن است. نکته قابل توجه و مهمی که در ارتباط با این روش وجود دارد این است که تنها با یک جلسه، متوجه تغییرات چشمگیر و تغییر رنگ تناژ پوست خود بشوید. در این روش پزشک با استفاده از یک برس سیمی به لایه برداری پوست و از بین بردن لکه‌های تیره می‌پردازد. عملکرد آن به صورتی است که با چرخش در تمامی نواحی پوست، آن را ترمیم می‌کند و لکه‌های تیره را از بین می‌برد. این درمان ترکیبی، علاوه بر روشن کردن پوست به برطرف کردن چین و چروک‌های صورت نیز کمک می‌کند، و تنها با یک جلسه، مشکلات پوستی شما را به طور کامل برطرف می‌کند. البته انتخاب آن توسط پزشک به وضعیت پوست و پاسخگو نبودن آن به سایر درمان‌ها بستگی دارد.

سفید شدن پوست با عمل جراحی

میکرودرم آبریژن

لایه برداری، یکی از بهترین روش‌هایی است که سلول‌های مرده پوست را جدا می‌کند و باعث روشن‌تر شدن تناژ پوست می‌شود. به همین دلیل افرادی که به دنبال سفید شدن پوست با جراحی هستند یکی از بهترین روش‌هایی که انتخاب می‌کنند، میکرودرم آبریژن است. این متد درمانی، با استفاده از یک وسیله دستی، کریستال‌های بسیار کوچک و خرد را بر روی پوست صورت اسپری می‌کند، این اقدام باعث برداشته شدن لایه‌های بالایی پوست می‌شود. بعد از اینکه پوست صورت به حالت پوسته پوسته درآمد، پزشک با استفاده از دستگاه مکش، آن‌ها را از سطح پوست جمع می‌کند. این امر خود باعث روشن‌تر شدن تناژ پوست و از بین رفتن بسیاری از لکه‌ها می‌شود. تعداد جلسات مربوط به میکرود آبریژن بر اساس وضعیت پوست شما متفاوت خواهد بود.

لیزر فرکشنال

خوشبختانه به لطف پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های نوین در علم پزشکی بسیاری از مشکلات پوستی به راحتی قابل درمان هستند. شاید تا چند سال گذشته افرادی که پوست تیره و پر از لک و جای جوش داشتند، به راحتی درمان نمی‌شدند. اما با استفاده از روش‌های نوین درمانی، نظیر لیزر فرکشنال، دیگر نیازی به طی کردن یک مسیر طولانی برای از بین بردن لکه‌های پوست و روشن کردن آن نیست. عملکرد لیزر در درمان مشکلات پوستی به صورتی است که با انجام یک لایه برداری تقریبا خفیف، سطح پوست را از سلول‌های مرده می‌زداید و باعث ایجاد حفره‌های بیرونی در سطح پوست می‌شود. به همین دلیل کم کم پوست آسیب دیده جای خود را به پوست جدید و بدون لک می‌دهد. کلاژن، به عنوان اصلی‌ترین ماده جوانساز پوست با استفاده از دستگاه فرکشنال در سطح پوست شما افزایش پیدا می‌کند، به همین دلیل است که پس از روشن شدن پوست بعد از یک جلسه، شاهد کمتر شدن خطوط و چروک‌های پوستی خود بشوید.

تزریق مواد سفید کننده پوست

علاوه بر سفید شدن پوست با جراحی که در یک جلسه پاسخ می‌دهد، یک سری از روش‌های دیگری وجود دارند که کمتر تهاجمی هستند و باعث می‌شوند که تا حد زیادی به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. بسیاری از افراد دارای پوست روشن و بدون لک هستند به همین دلیل نیازی به استفاده از روش‌های تهاجمی و مداخله گر شدید برای درمان تیرگی پوست خود ندارند؛ به همین دلیل به آنها توصیه می‌کنیم که برای سفیدتر شدن و بهبود تناژ پوست خود از روش تزریق مواد سفید که حاوی ترکیبات ویتامین ۳ و گلوتاتیون است استفاده کنند. در این روش امین‌های مورد نظر به صورت وریدی تزریق می‌شوند، و چون تمام مواد وارد شده به سطح پوست دارای خواص آنتی اکسیدان هستند، باعث بهبود الاستین پوست و تولید کلاژن می‌شوند.

 ویتامین ث، با خاصیت روشن کنندگی در بسیاری از کرم‌ها و آبرسان‌ها وجود دارد، اما زمانی که بیمار به دنبال دستیابی فوری به نتیجه است، باید از روش تزریق وریدی استفاده شود. پس از یک جلسه مطمئناً نتایج آن قابل مشاهده خواهد بود. توجه داشته باشید که استفاده از این روش، به درمان بسیاری از زائده‌های پوستی، نظیر: لکه‌ها و جای‌جوش‌ها، کمک می‌کند. درست است که با استفاده از این روش تمام مشکلات پوستی به طور کامل برطرف نمی‌شوند، اما همانطور که گفتیم این متد، مناسب افرادی است که مشکلات پوستی جدی ندارند و با انجام اقدامات کمتر مداخله‌گر، به نتیجه دلخواه خود دست پیدا می‌کنند.

کرایوتراپی

عمل جراحی کرایوتراپی، یک نوع عمل مداخله‌گرانه و تهاجمی برای از بین بردن لایه‌های مرده پوست و زائده‌های آزاردهنده، نظیر: زگیل‌ها و خال‌های مختلف است. با استفاده از این عمل جراحی، پوست صورت به خوبی تحریک می‌شود. این امر باعث تولید کلاژن و از بین رفتن سلول‌های مرده آن می‌شود. بعد از گذشت ۳ تا ۴ ماه رنگ‌دانه‌های تیره پوست از بین می‌روند و به جای آن‌ها پوست روشن و شفاف ایجاد می‌شود. توجه داشته باشید که استفاده از این متد درمانی، تنها مختص افرادی است که دچار مشکلات پوستی جدی و لکه‌های مقاوم به درمان هستند. البته بنا به نظر پزشک، افراد دیگر هم تحت درمان کرایوتراپی قرار می‌گیرند.

سفید شدن پوست با عمل جراحی

مزایای سفید شدن پوست با جراحی

سفید شدن پوست با جراحی، یک روش مداخله‌گر است؛ که با استفاده از ابزارهای مختلف و توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. افرادی که از مشکلات پوستی مختلف، نظیر؛ لکه‌های بارداری و جای جوش‌های قدیمی رنج می‌برند، با استفاده از این روش بسیاری از مشکلات پوستی خود را درمان می‌کنند. افراد با مشکلات مختلف به روش‌های درمانی متعددی احتیاج دارند، اما بهترین و مناسب‌ترین روش برای آن‌ها که در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را به نتیجه دلخواه برساند، سفید شدن پوست با  جراحی است، که دارای مزایای مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

درمان جای جوش و لک و ملاسما

بسیاری از افراد، از مشکلات پوستی زیادی نظیر لک‌ها، جای جوش و ملاسما رنج می‌برند. بسیاری از این تیرگی‌ها سالیان سال است که روی پوست آن‌ها ایجاد شده است؛ اما نسبت به درمان مقاومت نشان می‌دهند. دلیل آن هم عدم رسیدگی و درمان به موقع است. به همین دلیل است که بسیاری از این لکه‌ها با استفاده از روش‌های کمتر مداخله‌گر و تهاجمی، نظیر استفاده از داروهای موضعی و آبرسان‌ها درمان نمی‌شوند. بنابراین بهترین و موثرترین روش برای بهبود وضعیت پوست آن‌ها کمک کند، استفاده از روش‌های تک جلسه‌ای مانند میکرودرم‌آبرژن است.

افزایش اعتماد به نفس

بخش بزرگی از بیماری‌های پوستی، باعث ایجاد مشکلات روانی نظیر افسردگی، استرس و کاهش اعتماد به نفس می‌شود، به همین دلیل است که افرادی که تحت درمان قرار می‌گیرند؛ پس از مشاهده نتیجه سفید شدن پوست با جراحی سطح اعتماد به نفسشان تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی داشتن یک پوست صاف، بزرگترین مزیت زیبایی یک فرد محسوب می‌شود. حتی اگر سایر اعضای چهره شما متناسب و زیبا باشند، با داشتن جای جوش و لکه‌های تیره معمولاً زیبایی شما آن‌قدرها به چشم نمی‌آید. به همین دلیل است که بزرگترین مزیت سفید شدن پوست با انجام عمل جراحی را افزایش اعتماد به نفس می‌دانیم.

خواص ضد پیری و روشن کننده

بسیاری از روش‌های درمانی سفید شدن پوست با جراحی، علاوه بر اینکه باعث بهبود رنگ آن می‌شوند، با تولید کلاژن به افزایش انعطاف پذیری و الاستین پوست و همچنین کاهش چین و چروک‌های آن کمک می‌کنند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید به بهترین شکل ممکن از اقدامات زیبایی نتیجه بگیرید، باید به صورت مداوم و اصولی تحت درمان قرار بگیرید البته این تنها مخصوص روش‌هایی است که در چند جلسه انجام می‌شوند.

سفید شدن پوست با جراحی چه عوارضی دارد؟

استفاده از هر روش درمانی علاوه بر مزایای بیشماری که دارد، یک سری از عوارض جانبی هم داشته باشد، که البته در برخی از افراد بروز می‌کند. برای مثال بسیاری از افراد که تحت درمان لیزر فرکشنال یا میکرودرم آبریژن قرار می‌گیرند، پس از یک جلسه درمان احساس می‌کنند که پوستشان ملتهب، نازک و تحریک پذیر شده است. این یک امر طبیعی است به دلیل اینکه تحت درمان قرار گرفته‌اید و یک سری از اقدامات مداخله‌گر روی پوست شما انجام شده است، البته این امر به نوع پوست و تاریخچه بیماری هم بستگی دارد.

بسیاری از افراد که به صورت مداوم از روش‌های مداخله‌گر و تهاجمی برای درمان لکه‌های تیره پوست خود استفاده می‌کنند، به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بعد از سفید شدن پوست، با جراحی دچار حساسیت‌های شدید، پیری زودرس و حتی سرطان پوست می‌شوند! اما باز هم باید این نکته را یادآوری کنیم که بروز این عوارض تنها در بخش کوچکی از بیماران رخ می‌دهد. دلیل آن هم حساس بودن پوست صورت آن‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی است.

محصولات مراقبتی بعد از سفید شدن پوست با جراحی

پس از سفید شدن پوست با جراحی، مراقبت از پوست در برابر آسیب‌ها و امواج مضر خورشید اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که حتماً این موضوع را جدی بگیرید و اگر تحت درمان‌های پزشکی نظیر میکرودرم آبریژن یا لیزر فرکشنال قرار گرفتید، پس از عمل جراحی نیز از محصولات مراقبت پوست که توسط پزشک تجویز می‌شوند، استفاده کنید. این امر باعث می‌شود که بهترین نتیجه را از عمل خود دریافت کنید. برخی از مراحل و محصولات مراقبتی عبارتند از:

  • ضد آفتاب: استفاده از محافظت‌کننده‌های ضد آفتاب با SPF بالا از تعریق پوست در مقابل اشعه‌های مضر UV خورشید جلوگیری می‌کند.
  • مرطوب‌کننده: استفاده از مرطوب‌کننده‌ها با ترکیبات مرطوب‌کننده و مغذی که به بهبود تناژ و تغذیه پوست کمک می‌کنند.
  • محصولات ضد التهاب: برای کاهش قرمزی و تورم پوست پس از عمل جراحی، محصولاتی با ترکیبات ضد التهابی مانند آلوئه‌ورا برای پوست شما مفید هستند.
  • محصولات سفید کننده: شاید برای حفظ و یا تقویت رنگ پوست پس از عمل جراحی، محصولات حاوی ترکیبات سفید کننده، مانند هیدروکینون مورد استفاده قرار بگیرد.
  • محدودیت آفتاب‌گیری: از قرار گرفتن مستقیم در معرض با اشعه‌ خورشید جلوگیری کنید و از پوشاک محافظتی نظیر کلاه‌ نقاب‌دار استفاده کنید.

برای سفید شدن پوست با جراحی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

سفید شدن پوست با جراحی، یک فرایند کاملاً تخصصی است، که حتماً باید توسط پزشک متخصص حرفه‌ای پوست مو و زیبایی انجام شود. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال دستیابی به یک نتیجه عالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستید، از خوددرمانی پرهیز کنید و به جای آن به پزشک مراجعه کنید. او با انجام ارزیابی دقیق از وضعیت پوست، مشخص می‌کند که دقیقاً چه نوع درمانی برای شما مفید است تا در بازه زمانی کوتاه، بهترین نتیجه را ارائه کند.

متاسفانه این روزها شاهد مداخله افراد غیر متخصص و آماتور، در درمان انواع مشکلات پوستی هستیم، که این امر، یک معضل بسیار جدی برای جامعه پزشکی است. از همین رو به شما توصیه می‌کنیم که پیش از انجام سفید شدن پوست با جراحی، راجع به پزشک خود تحقیق کنید تا دچار عوارض جانبی بعد از عمل جراحی نشوید. یک پزشک حرفه‌ای که سابقه طولانی در زمینه درمان انواع مشکلات پوستی دارد، به خوبی کلیه مشکلات و اختلالات پوستی شما را برطرف می‌کند؛ به خصوص اگر دچار لکه‌های تیره و آکنه‌های قدیمی هستید مراجعه به یک پزشک متخصص، به شما کمک می‌کند تا هرگونه مقاومت درمانی را از بین ببرید و به بهترین ورژن خود تبدیل شوید.

سفید شدن پوست با عمل جراحی

سخن پایانی

بسیاری از افراد در طول زندگی خود، با تغییرات محیطی مختلفی مواجه می‌شوند، به همین دلیل امکان ابتلا به مشکلات پوستی مختلفی را دارند. راهکارهای درمانی متعددی برای از بین بردن جای جوش و لکه‌های تیره (که باعث کدر شدن، پیر و خسته به نظر رسیدن شما می‌شوند) وجود دارد. اما هر فرد بر اساس وضعیت پوست خود باید تحت درمان قرار بگیرد. سفید شدن پوست با عمل جراحی از بهترین روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند که تنها در یک جلسه نتایج درمان خود را مشاهده کنید. اما برخی از روش‌های غیرتهاجمی نیز هستند که در جلسات متعددی نتیجه خواهند داشت. پس اگر به دنبال یک روش فوری برای درمان تیرگی پوست خود هستید، بهتر است که به پزشک متخصص و کلینیک معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید. در کلینیک الیزه با ارزیابی دقیق وضعیت پوست شما، توسط متخصصان حاذق و با تجربه، مشخص می‌شود که دقیقاً چه روشی بهترین و موثرترین نتیجه را به شما می‌دهد. در این کلینیک از مجهزترین تجهیزات و معتبرترین مواد در طول این پروسه استفاده می‌شود، که نتایجی طبیعی، ایمن و فوق‌العاده را برای شما به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *