مزوتراپی سر با اثربخشی روی فاکتورهای رشد، مواد مغذی و ویتامین‌های پوست سر به افرادی که مبتلا به ریزش مو هستند کمک می‌‌کند تا ریزش موی آنها متوقف گشته و موهای کرکی سر را ضخیم‌تر ساخته و پوست و موی فرد مبتلا را بهبود ببخشد. مزوتراپی مو درمان قطعی و موثر ریزش مو است. روزانه شاهد مراجعه خانم‌ها و حتی آقایان متعددی به کلینیک مزوتراپی سر تخصصی خود می‌باشیم که شکایت آنها ریزش موهای سر و یا نازک شدن موهای سر است. مو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی بخشیدن به چهره افراد دارند لذا از دست دادن حجم زیاد مو، ریزش موها می‌تواند باعث استرس نگرانی و افسردگی در افراد به خصوص در سنین جوانی بشود ریزش مو‌  هم در مردان و هم در زنان نگران کننده می‌باشد. با این حال زنان بیشتر تحت تاثیر ریزش مو دچار استرس و افسردگی می‌شوند. روشهای کنترل و کاهش ریزش مو متنوع می‌باشند ولی یکی از روش‌های تقریبا شناخته شده که اکنون سالهاست مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به تنهایی یا در ترکیب و روش‌های درمانی دیگر ریزش مو استفاده شود مزوتراپی سر با دستگاه می‌باشد.

Head-mesotherapy

منظور از مزوتراپی سر چیست؟

مزوتراپی یک تکنیک درمانی است که در آن مواد لازم برای رشد و یا متوقف کردن آسیب‌ها به عمق مشخصی از پوست تزریق می‌شود، این مواد در ناحیه باقی مانده و تاثیرات مثبت خود را می‌گذارند. ادعا می‌شود که مزوتراپی از روش‌های درمانی است که قدمت باستانی دارد می‌توان گفت که مزوتراپی سر از روش‌های درمان کم هزینه و بی‌عارضه است. البته در صورتی که توسط دکتر زیبایی در کلینیک مزوتراپی سر و با استفاده از مواد و یا کوکتل‌های مزوتراپی استاندارد روز دنیا انجام شود. مزوتراپی موی سر در صورت استمرار درمان می‌تواند نتایج قابل توجهی در بهبود کیفیت موهای شما و در نتیجه زیبایی بخشیدن به چهره فرد ایفا کند. مزوتراپی کاربردهای دیگری در رشته تخصصی پوست و مو دارد.

در مزوتراپی سر چه اتفاقی می‌افتد؟

در این روش وارد کردن داروها به لایه میانی پوست مورد توجه قرار می‌گیرد. مزوتراپی موی سر یک روش درمانی غیرتهاجمی و غیرجراحی می‌باشد، در صورت تداوم انجام جلسات درمان نتایج دائمی و نتایج رضایت بخش با حداقل هزینه را برای کنترل ریزش موی مردان و زنان به دنبال می‌آورد.

داروهای استفاده شده در مزوتراپی سر در کدام لایه پوست اثر می‌کند؟

گفته می‌شود که در زمان جنینی بدن ما نخست فقط از سه لایه تشکیل شده است. لایه میانی جنینی مزودرم نام دارد و بعدها منشاء تشکیل رشته‌های عصبی و همچنین پوست سطحی یعنی اپیدرم و پوست عمقی یعنی درم از همین لایه مزودرم باشد.

حال متوجه شدید که چرا برای درمان ریزش مو، برای جوانسازی پوست و برای درمان پیری و مشکلات تیرگی پوست از مزوتراپی سر با دستگاه معادل تزریق و وارد کردن داروهای استاندارد استریل در عمق‌های استاندارد پوست استفاده می‌شود.

چه مراقبت‌هایی قبل از انجام جلسه مزوتراپی سر ضروری است؟

قبل از جلسه مزوتراپی موی سر توصیه می‌شود که حتما در منزل حمام کنید و موها و پوست سر خود را با آب و شامپوی مناسب بشویید تا پوست کاملا پاک شود و بتواند داروهای تزریقی را به خوبی جذب کند توصیه می‌شود که اگر سیگار یا قلیان می‌کشید مصرف این مواد را قبل از انجام مزوتراپی قطع کنید بهتر است از مصرف الکل قبل و بعد از جلسه مزوتراپی پرهیز کنید چون پاسخ به درمان را کاهش می‌دهد.

در مورد سوال میکرونیدلینگ مو بهتر است یا مزوتراپی مو بیشتر بدانید!

نحوه مزوتراپی سر چگونه است؟

نحوه مزوتراپی سر در صورت مراجعه به کلینیک تخصصی ما به قرار ذیل می‌‌باشد. روزی که به کلینیک می‌آیید و برای ریزش موی سرتان برای دریافت مزوتراپی سر از پزشک متخصص پوست و موی مرکز ما مشاوره دریافت می‌کنید، همانروز کار مزوتراپی موی سر شما انجام خواهد شد.

هر بار جلسه انجام مزوتراپی حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم دارد برای افرادی که به درد حساس هستند می‌توان از بی حسی‌های موضعی با تزریق داروی بی حسی موضعی استفاده کرد. پزشک موقع درمان با کوکتل مزوتراپی آمپول مخصوص را جلوی خود شما باز می‌کند.

ترکیبات این کوکتل یا آمپول شامل مواد معدنی ویتامین‌ها و عناصر و پروتئین‌هایی است که برای تحریک رویش مو مهم است جلسه تزریق به ترتیب زیر پیش می‌رود.

ابتدا پوست سر شما با داروی بی حسی موضعی بی حس می‌شود قدم بعدی پزشک داروی موردنظر را داخل یک سرنگ می‌کشد، سپس شروع به تزریق می‌کند که عمق تزریق می‌تواند از یک میلی متر ۴ میلیمتر در پوست باشد.

وقتی که تزریق پایان پیدا کرد اگر قطره خون از پوست خارج شده باشد محل توسط پنبه آغشته به الکل استریل خواهد شد (در مراکز برای اینکه تعداد تزریقات منظم و سریع و پشت سر هم انجام شود شاید شما  متوجه بشوید که پزشک از وسیله‌ای شبیه یک تفنگ برای تزریق استفاده می‌کند) (برای انجام تزریقات مزوتراپی مو)

در نظر داشته باشید که مزوتراپی مو به دو شیوه مزوتراپی سر با دستگاه و بدون آن انجام می‌شود.

چه مراقبت‌هایی بعد از مزوتراپی سر لازم است؟

شما به مراقبت خاصی نیاز ندارید بهتر است به مدت حداقل ۲۴ ساعت از حمام رفتن و شستن موهای سر خودداری بنماید. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز کنید، چون ممکن است تاثیر آن را کاهش دهد. الکل، سیگار و قلیان مصرف نکنید تا نتیجه مطلوب از مزوتراپی سر دریافت کنید.

گاهی گفته می‌شود که انجام حرکات دورانی و آرام انگشتان روی سر و ماساژ آرام سر می‌تواند به انتشار راحتتر و سریعتر داروها البته بعد از گذشت یک‌هفته کمک کند.

فواید مزوتراپی سر چیست؟

معایب مزوتراپی مو کدام است؟

افراد حداقل ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی در  شرایط ایده ال  تا ۳ روز بعد از مزوتراپی نباید حمام کنند یا استخر و سونا بروند. اگر شما تحت نظر پزشک متخصص در کلینیک مزوتراپی سر معتبر تخصصی با مواد و کوکتل‌های استاندارد درمان را انجام دهید، نباید نگران هیچ گونه واکنش آلرژیک و عوارض در بدن خود بشوید.

البته مقدار خارش و سوزش در ناحیه تزریق و همچنین تورم کاملاً طبیعی است و در عرض چند ساعت بعد مزوتراپی سر به طور کامل برطرف می‌شود.

بعد از انجام مزوتراپی موی سر نیاز به تجویز آنتی بیوتیک نخواهد بود. طبق  تجربه ممکن است زنان در دوران قاعدگی درد بیشتری از تزریق را حس کرده باشند، لذا به شما توصیه می‌شود که صبر کنید تا خونریزی ماهانه شما تمام بشود و سپس با خیال راحت جهت دریافت مزوتراپی مو مراجعه کنید.

در اینجا تاکید می‌کنیم که چون در این روش سوزن وارد پوست شما می‌شود طبیعی است که پوست سر ملتهب شود.

هرچه سوزن‌ها سرشان ظریفتر، التهاب کمتر خواهد بود. یکی از احتمالات که در مراکز تخصصی تقریباً صفر است این است که به علت عدم رعایت اصول بهداشتی در محل مرکز و عدم رعایت اصول بهداشتی پس از تزریق توسط فرد ممکن است عفونت در پوست سر ایجاد بشود.

هرچند تاکید می‌کنیم که این احتمال اگر شما مزوتراپی سر با دستگاه را در مرکز مجهز پوست و مو و توسط پزشک انجام داده باشید صفر خواهد بود.

به دنبال مزوتراپی موی سر چه تغییراتی در موی سر ایجاد می‌شود؟

در پی انجام مزوتراپی سر با دستگاه و مزوتراپی موی سر تغییرات ذیل روی می‌دهد.

مزوتراپی سر با دستگاه بسیار مشابه انجام مزوترپی سر با سوزن است، تنها تفاوت این دو روش آن است که در روش دستگاهی از دستگاهی به نام مزوگان برای تزریق مداوم مواد مغذی و ویتامین‌ها به پوست سر استفاده می‌شود. نحوه مزوتراپی سر در این روش استفاده از دستگاه مکانیکی خاصی برای تزریق مداوم در پوست سر است.

سوالات متداول

مزوتراپی جهت درمان ریزش موی سر را اکثر افراد به راحتی با بی‌حسی موضعی تحمل می‌کنند. بی حسی موضعی می‌تواند به دنبال تزریق ماده بی حسی در یک یا دو نقطه و یا به کمک اسپری بی حسی باشد، معمولاً از کرم‌های بی حسی موضعی به علت ایجاد چسبندگی در موهای سر استفاده نمی‌شود. زمان لازم برای مزوتراپی سر معمولاً ۱۰ دقیقه تا ۲۰ دقیقه است.

تعداد و فاصله بین جلسات با توجه به شدت ریزش مو و علت ریزش موی شما توسط پزشک معالج پس از مشاهده و معاینه شما تعیین می‌شود. معمولاً جلسات در ابتدا در موارد شدید ریزش می‌تواند هفتگی یک نوبت تکرار شود.

با رسیدن به نتایج درمانی مشهود فواصل جلسات می‌تواند ماهانه شود. باز هم می‌گویم که تعداد جلسات و فاصله بین‌ جلسات به خود شما و شرایط شما بستگی دارد و می‌تواند در هر فرد مراجعه کننده متفاوت باشد.

امروز مزوتراپی با محلول‌های استاندارد برای مقاصد زیبایی مثل کاهش وزن‌های موضعی، درمان پیری پوست، درمان خشکی پوست، درمان تیرگی و لک پوست و همچنین کانتورینگ صورت استفاده می‌شود.

برای انجام مزوتراپی موی سربه عنوان یک رویکرد سلامتی جهت توقف ریزش مو و بهبود کیفیت موها بهتر است به کلینیک مزوتراپی سر مراجعه نمایید. این رویکرد به عنوان درمان قطعی ریز مو تلقی می‌شود، مشابه هر اقدام زیبایی دیگری ضروری است برای نتیجه گیری بهتر و جلوگیری از بروز عوارض جانبی به کلینیک مزوتراپی سر مراجعه نمایید و از مراجعه به مراکز غیرکلینیکی و غیرتخصصی اجتناب نمایید.

سخن پایانی

مزوتراپی سر با دستگاه ‌که این روزها بسیار رایج شده در واقع قدمتی تاریخی دارد، در این روش مواد محرک رشد و‌ ترکیبات مغذی به عمق یک الی چهار میلیمتر پوست سرتان وارد می‌شوند و‌ شما بعد از چند جلسه شاهد تغییر مشهودی در کیفیت موهایتان خواهید بود، بعد از مزوتراپی سر از تونیک‌های درمانی و ماینوکسیدل تا دو‌روز نباید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *